• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsöverdrag

Rojja67

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8000
Medlemskap
2023
Hej. Jag funderar på att köpa ett husbilsöverdrag från Jula. Finns det någon som har någon erfarenhet av detta eller liknande ? Tacksam för snabbt svar/
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsöverdrag

Kanon!
Har haft på i fem år.
Tänk på att inte köpa för stort.
Jula brukar sälja dem med rabatt på höstkanten.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsöverdrag

Det är nog gränsfall!
Det stora är alltför stort för 7 m med alkov.
 

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsöverdrag

Vi har använt vårt i tre år. Tyvärr passar det bäst för helintergrerade bilar. Det blir mycket tyg över i fram på en halv. Man får vika ihop det så gott det går och lägga band eller dyl. över. Sedan beror det på hur utsatt för vind bilen står. Vår bil är 740 och vi har det stora. Det håller nog ett par år till. Det är luftigt och bra och har inte orsakat några skador på bilen.
 

Åke o Maria

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
19597
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsöverdrag

Vi har en helintegrerad husbil på 7,4 m
och planerar att köpa ett Jula husbilsöverdrag
Vilken storlek skall jag välja.
Är det lilla på 6,4 m för litet
Det känns som att det på 7,4 m blir för stort
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsöverdrag

Jag har en bil som är 7,31 , hade det lilla förut till min förra bil. Det var för litet till den nya bilen. Köp det stora, blir lite tyg över men det är inga problem. Det blir det fjärde året som jag kommer att ha överdrag från Jula. Tänk bara på att täcka vassa delar på tak och cykelställ med något. Helt suveränt.
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Husbilsöverdrag

Hade Julas överdrag på förra vintern, fungerade jättebra! Tyvärr är nu bil och överdrag sålt. Köpt en mindre bil istället som går in i carporten. Jag hade det lilla till en 6 m alkovbil, var alldeles för stort men vek in överskottet framtill. Tog också bort cykelställ, stege, la frigolitskivor (Hornbach) på taket för att undvika pölar och spände med bläckfiskar växelvis undertill.
 
Toppen