• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sidokjolar på Carthago

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Vi har en Carthago årsmodell 2006 med följande problem.
Det sitter sk sidokjolar längs hela bilen och på ena sidan har dessa vid infästningen i karossen börjat att oxidera under färgen och det har uppkommit bublor under lacken.
Detta är ett problem som Carthago har vetat om att det förekommer men inte brytt sig om att meddela kunder om förrän man själv påpekar detta.
Jag gjorde det förra året och fick till svar att ja vi vet om det men bilen är äldre än 6 år så det går inte på någon garanti utan man får kosta på dessa själv.
Nu till frågan:
Har någon råkat ut för samma och har ni bytt ut dessa.
Kan man demontera och lacka om dessa för en hyffsad penning nya kostar 1100 kr/meter alltså en kostnad på mellan 5-7000 kr.
Har inga bilder för tillfället skal försöka ta till helgen.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Sidokjolar på Carthago

Enkla att ta loss, lirka loss listen ovanför, därunder sitter skruvar som håller kjolen.
Sen bör det inte vara några problem med omlackning.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Sidokjolar på Carthago

Listen som jag menar är aluminiumlisten, lirka försiktigt i änden på en list, vill minnas att den släpper först i nedankant, när den väl börjat lossna så ser du hur den är klämd ditt.
När du ska ha tillbaka den är det bra med en gummiklubba, som du försiktigt bankar med.
Lycka till.
 
Toppen