• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
tänkte kolla med experterna här vad ni tycker om att ha Ojop Quick Power till batterierna i husbilen. Tänkte köpa från biltema så klart, såg dem på Caravanhallen, samma tillverkare (ojop) för 150kr
Jag som tar in batterier under vinter för laddning tycker att jag kan ha nytta av dem. Har dock hört att det kan bli strul då dessa kan ha "kontaktproblem"
Jag tänker i alla fall testa....

Ojopsweden


Snabbatterikabelskor - Batterikabelskor Batterikabelsko Batterikontakt Batteriklämma Batterikabelskosats - Biltema
 
Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Har du en 230V-inverter skulle jag inte rekommendera dem. Annars går det nog bra, relativt låga strömmar till/från bödelsbatterierna.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Jag hade sådana tidigare men när jag bytte batteri fick jag också byta polskor eftersom polerna på nya batteriet var nedsänkta. Snabbanslutningarna fick inte plats på detta nya batteri.
 

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Hej:
Tack för svaret.
Nyfiken som jag är så skulle jag vilja höra lite mer om varför är det problem med invertern. (Jag har en sådan som jag inte har installerat ännu) Jag hade tänkt att installera den till min Ac men allt blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Har också framtida planer på att slänga på en solpanel med.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Använder dom till ett batteri som driver en winch med 0.7kw motor. Har fungerat mycket bra i några år, smidigt med snabbfästen eftersom jag flyttar winch och/eller batteri ofta.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Jag har inte testat, men finns det viss risk för dålig kontakt visar det sej snabbt om man lastar med hög ström (t ex via inverter).
Att köra en AC på batterier räcker nog inte så länge...
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Testade typen för ca:15år sedan på en Eldorado, funkade inte vid start av den stora V8'an = 600A.
Men för mer moderata effekter är de smidiga.
 

stefanoland

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
9052
Medlemskap
2021
Sv: Ojop Quick Power (Snabbatterikabelskor)

Som andra skriver inte så bra med för stor belastning på dom! Blir lätt spännings fall i dom!! Men för lättare ström uttag fungerar dom,smörj gärna in dom med vaselin eller liknande OBS ej kontaktytorna.
 
Toppen