• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

dörrhandtag bodelsdörr

F

F.d. 30292

Guest
Hallå

söker efter ett yttre dörrhandtag till en hartal dörr, se bild.

stor,fyrkantig,ful, och klent konstruerad....

tips mottages om vart jag kan finna ett omg..
 

Bilagor

  • handtag.png
    handtag.png
    63,7 KB · Visningar: 1.377

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: dörrhandtag bodelsdörr

I vår Hartal dörr har den svarta täckplasten spruckit under handtaget då handtaget trycker på plasten vid öppnandet. Har någon löst problemet med justering av handtaget?
 
F

F.d. 30292

Guest
Re: Sv: dörrhandtag bodelsdörr

I vår Hartal dörr har den svarta täckplasten spruckit under handtaget då handtaget trycker på plasten vid öppnandet. Har någon löst problemet med justering av handtaget?

Om det har spruckit, beställ ett nytt INNAN hävarmen går av, vilket blir följden då handtaget trycker mer IOM att stoppet inte längre är helt.
I vårat fall hände detta i Kroatien, och där finns inga handtag.

Klen och kass konstruktion,
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Re: Sv: dörrhandtag bodelsdörr

Om det har spruckit, beställ ett nytt INNAN hävarmen går av, vilket blir följden då handtaget trycker mer IOM att stoppet inte längre är helt.
I vårat fall hände detta i Kroatien, och där finns inga handtag.

Klen och kass konstruktion,

Finns den svarta plasten att köpas separat eller måste man skaffa ett helt nytt lås?
 
F

F.d. 30292

Guest
Nop.

Tyvärr inte, finns enl uppgift i två olika versioner. Oklart dock vad som skiljer.
 

mhtmht

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Luleå
HBK-Nr
19351
Medlemskap
2024
Hallå

söker efter ett yttre dörrhandtag till en hartal dörr, se bild.

stor,fyrkantig,ful, och klent konstruerad....

tips mottages om vart jag kan finna ett omg..

Är också i behov av ett sådan handtag (den svarta täckplasten har spruckit). Var kan man köpa det? Tips på hur man byter?
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: dörrhandtag bodelsdörr

Bytte i somras i Tyskland, gick på ca 900 kr inkl arbete. Då byttes hela insatsen inkl handtag. Åk på semester dit i sommar och byt, det blir nog billigare och enklare än att göra det i Sverige.
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: dörrhandtag bodelsdörr

Bytte i somras i Tyskland, gick på ca 900 kr inkl arbete. Då byttes hela insatsen inkl handtag. Åk på semester dit i sommar och byt, det blir nog billigare och enklare än att göra det i Sverige.

Kan du tipsa vilken firma som gjorde jobbet, engelstalande? Vi måste få vårt handtag utbytt.
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: dörrhandtag bodelsdörr

Jag bytte på Dethleff-fabriken vars serviceverkstad ligger i Isny im Allgau i södra Tyskland. Dörrtypen (Hartal) är vanlig på många husbilsfabrikat så en stor serviceverkstad borde kunna hjälpa till.
 

Åke & Meta

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Sv: dörrhandtag bodelsdörr

Har ett nytt sådant handtag helt och fint liggande hemma men är tyvärr inte hemma förrän 6 april.
 
Toppen