• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Vi läste i husbilsklubbens lista att Lövstavikshamn blivit sponsrad av Husbilsklubbens. Vi körde dit i god tro att då är det möjligt för medlemmar att tömma i denna anläggning, det är väl Synligt på vår bil att vi tillhör klubben. Vi kör fram och väntar på vår tur att tömma under tiden ser vi ett glatt gäng som studerar oss och tydligen diskuterar ? Vi läser på den sida vi skall tömma att det stämmer med sponsringen. När vi väl tömmt tanken då kommer någon fram och begär 50 kr, då förstog vi vad man disskuterat och varför deras munterhet. Då vi påtalade att klubben sponsrat och enl klubben skulle vara gratis fick vi till svar att " hur länge skall vi hålla på med det...50 kr kostar det" Och att det tydligen står på andra sida på en liten lapp att de...har beslutat detta.
Har svårt att känna det som trevligt bemötande. Om ni åker till Lövstavikshamn ta noga reda på vilka kostnader som gäller. Skulle önska ett svar från stryrelsen på vilka av platserna som tydligen ändrar sig och inte följer sin sponsring??????
Vilka kan man åka till ????

Hälsningar Brittan:confused:
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Vi läste i husbilsklubbens lista att Lövstavikshamn blivit sponsrad av Husbilsklubbens. Vi körde dit i god tro att då är det möjligt för medlemmar att tömma i denna anläggning, det är väl Synligt på vår bil att vi tillhör klubben. Vi kör fram och väntar på vår tur att tömma under tiden ser vi ett glatt gäng som studerar oss och tydligen diskuterar ? Vi läser på den sida vi skall tömma att det stämmer med sponsringen. När vi väl tömmt tanken då kommer någon fram och begär 50 kr, då förstog vi vad man disskuterat och varför deras munterhet. Då vi påtalade att klubben sponsrat och enl klubben skulle vara gratis fick vi till svar att " hur länge skall vi hålla på med det...50 kr kostar det" Och att det tydligen står på andra sida på en liten lapp att de...har beslutat detta.
Har svårt att känna det som trevligt bemötande. Om ni åker till Lövstavikshamn ta noga reda på vilka kostnader som gäller. Skulle önska ett svar från stryrelsen på vilka av platserna som tydligen ändrar sig och inte följer sin sponsring??????
Vilka kan man åka till ????

Hälsningar Brittan:confused:

Jag har hört flera som varit med om detta!

Kan denna klubb drabbats av storhetssyndromet?

Blir intr med svar från styrelsen hur dessa avtal ser ut!

//Tommy
 

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Vi som råkade ut för detta, hade giltigt medlemskort med. Fast de var inte intresserade av de, utan de skulle ha 50kr för tömningen. Som vi har skrivit i vårt inlägg, så var svart bara, " hur länge vi från Hbk skulle tömma Grattis"
 
N

Nilo51

Guest
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Va då grundprincipen Leif Edström – är det gratis eller inte. :confused:
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Delar husbilsklubben ut pengar utan att göra ett avtal med dem som får pengarna? Oberoende av vilket vet vi tydligen inte vad som gäller.
Vi husbilsägare har nog inte alla hästarna hemma.
/gert
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

ursäkta mig ! fattar jag rätt ? om du står där en natt och betalar för det så kostar det ändå 50 kr att tömma ? Med vänlig hälsning surtecruisers
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

ursäkta mig ! fattar jag rätt ? om du står där en natt och betalar för det så kostar det ändå 50 kr att tömma ? Med vänlig hälsning surtecruisers
Då får du tömma "gratis" för då har du betalat ställplatsavgiften. Detta handlar om när du kommer utifrån och enligt uppgift då fått tömma gratis mot uppvisande av HBK medlemskort.
 

Lövstaviken

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5024
Medlemskap
2024
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Lövstavikens Båtförening ber om ursäkt om det förekommit någon felhantering av någon av Husbilsklubbens medlemmar vid besök i Lövstaviken.

Vi i Lövstavikens Båtförening är mycket tacksamma för den sponsring och den goda kontakt vi har med Husbilsklubben och dess medlemmar.
Följande gäller för övernattning i husbil på Lövstaviken:
För uppställning av husbil på vår ställplats kostar det 160 kronor vilket lämpligen betalas i vår betalautomat. I detta pris ingår: El. 10 A i mån av tillgång, dusch, toalett (även handikapp), tömning av grå- och svartvatten, tömning av hushållssopor och övrigt avfall som uppstått i samband med vistelsen på Lövstaviken samt fyllning av vatten. Notera att vi har källsortering. Vidare finns diskmöjligheter både inne i servicehuset och utanför.
Om medlem i Husbilsklubben bara önskar tömma grå- och svartvatten utan att stanna kvar på ställplatsen, vill vi att ni stannar vid infarten till hamnområdet och kontaktar någon ansvarig, kontor eller hamnvärd, och talar om att ni önskar tömma bilens avloppstankar. Samtidigt visar ni upp ert gällande medlemskort från Husbilsklubben. Ni får då anvisningar om hur och var ni kan tömma. Obs. att detta är avgiftsfritt endast för Husbilsklubbens medlemmar.
Vi på Lövstaviken hälsar er hjärtligt välkomna till vår hamn och det är vår förhoppning att ni ska få en trevlig och bra vistelse som gäster hos oss.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Vill med några enkla ord tacka Lövstaviken för detta klargörande, misstag kan alla göra och vem som missat låter vi falla i glömska men vi skall klargöra för medlemmarna hur man gör när man vill tömma utan att övernatta.Vår förhoppning är att fortsättningsvis ha ett bra förhållande med Lövstaviken.
Ställplatsgruppen gm.Olle.
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Tack även till ställplatsgruppen för det arbete man gör.
Låt oss i klubben försök nyttja de platser som vi har samarbete med för att visa, det lönar sig att sluta avtal med husbilsklubben. Jag har varit dålig på det men ska bättra mig.
/gert
 

ztefan

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4355
Medlemskap
2022
Sv: Sponsrad tömnings plats i Lövstaviks hamn????

Hur hittar man de objekt, ex-vis tömmningsplatser, som Klubben sponsrat?
 
Toppen