• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trumapannan vill inte tända

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Hej.

Trumapannan vill inte tända. Har en truma combi 4, cb403 står det också på etiketten. Har en plåtis, Adria.
Det låter som om fläkten går igång o därefter brukar den tända, iallafall gjorde den det innan. Några sekunder o den lägger av o det lyser rött i knappen. Blinkade rött ett tag men läste att det berodde på att batteriet inte var tillräckligt laddat vilket det är nu så nu blinkar det inte utan lyser rött med fast sken.
Har kollat igenom säkringarna i den lådan under huvudkudden om jag säger så. Brutit strömmen är också gjort. Den startar inte, oavsett om jag väljer enbart varmvatten eller både varmvatten o värme.
Gasol finns.
Någon som har tips på vad det kan vara?
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Trumapannan vill inte tända

Hej, vi hade samma problem. Körde in på vår husbilsverkstad och servicechefen öppnade kåpan där sladdarna går in och drog av kabeln till strömmen i en minut innan han satte tillbaka den igen och så fungerade allt igen. Han kallade det för "Fullständig återställning av systemet" Har drabbats av det en gång till senare och då gjorde vi själva på samma sätt och så fungerade allt normalt igen.

Hälsningar,
Nisse och Nana
 
Toppen