• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har du en dålig dag eller ?

HUSIS

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2024
En liten berättelse vad som hände oss i morse.
Vi hade sovit över på ställplatsen i Gränna bet. 180:-, alltså inför bommen (som tyvärr var trasig ).

När vi skulle tömma bilen på gråvatten , så kommer den en man utifrån för att tömma sin kassett.
Vet ej om det ingår i parkeringsavgiften eller ej.
Därför så sa jag inget.
Däremot när han tar toa kassetten och gå och sköljer den med driksvattenslangen, så kan jag inte vara tyst.

Hans första kommentar att vattnet vid toa automaten inte fungerar.
Jag går fram och trycker på knappen och visar han att det kommer massor av vatten.
Då är hans nästa kommentar att så här gör alla.
Då förklarde jag att det inte är så hygienskt och trevligt , och att det vore väl
bra om han gör rätt när alla andra gör fel.
Då blev kommentaren HAR DU EN DÅLIG DAG ELLER.

Vad säger man, blir ju bara så trött på vissa människor.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Har du en dålig dag eller ?

Det där med dricksvattenslang ner i toakassetten är tyvärr inte speciellt ovanligt.

Därför skulle jag aldrig tanka vatten med en befintlig slang. Finns det en slang monterar jag bort den och sätter dit min egen efter att först ha sköljt rent så gott det går runt kranen.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Har du en dålig dag eller ?

För ett par år sedan såg jag en man komma vandrande fram till tömningsstationen i Heiligenhafen. Han gick fram till slangstumpen som var till sköljningen av toatanken, stoppade den i munnen och drack vattnet, undrar hur han mådde efter ett tag?
 
F

F.d. 55575

Guest
Sv: Har du en dålig dag eller ?

För ett par år sedan såg jag en man komma vandrande fram till tömningsstationen i Heiligenhafen. Han gick fram till slangstumpen som var till sköljningen av toatanken, stoppade den i munnen och drack vattnet, undrar hur han mådde efter ett tag?

UjUjUj....tvi... Han var inte kvackelmagad den gubben .
 
S

Staffan W

Guest
Sv: Har du en dålig dag eller ?

Utan att ifrågasätta nyttan av att ha olika slangar för de skilda ändamålen undrar jag om vattnet som kommer ur slangen för toatanksrengöring verligen är kontaminerat eller om smutsen bara finns på utsidan av slangen.

Föroreningarna från toatanken borde ju främst hamna på utsidan av slangen och insidan spolas ju hela tiden av med vatten inifrån. So om han inte stoppade slangen i munnen, så borde han väl trots allt bara fått rent vatten i sig, i varje fell om han hade låtit vattnet rinna ett tag innan han drack.

Staffan
 
Toppen