• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Michelin däck.

S

Stråken

Guest
Efter att jag har kört ca: 1700 mil fick jag en obalans i framhjulen efter ett besök hos däckverkstaden konstaterade dom, det går inte att få någon ordning på däcken, båda var lika illa. jag fick lägga på nya för 1600 kr.
nu skall vi försöka reklamera dom hos Michelin när dom har slut på semestern,
få se hur det går,
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Michelin däck.

Efter att jag har kört ca: 1700 mil fick jag en obalans i framhjulen efter ett besök hos däckverkstaden konstaterade dom, det går inte att få någon ordning på däcken, båda var lika illa. jag fick lägga på nya för 1600 kr.
nu skall vi försöka reklamera dom hos Michelin när dom har slut på semestern,
få se hur det går,

Vill gärna följa detta inlägget kom med svar, mvh håkan
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Michelin däck.

Efter att jag har kört ca: 1700 mil fick jag en obalans i framhjulen efter ett besök hos däckverkstaden konstaterade dom, det går inte att få någon ordning på däcken, båda var lika illa. jag fick lägga på nya för 1600 kr.
nu skall vi försöka reklamera dom hos Michelin när dom har slut på semestern,
få se hur det går,
OJDÅ!!! Jag var och bytte mina sista Michlin bak o då hade dom rullat 8800 mil ok jag hade skifftat fram o bak samt vänt dom på fälgen ett par gånger!! Och ändå dög dom så jag tog ett av dom och lade som reserv,finns säkert några hundra mil kvar på det. Tänk vad olika det kan bli på samma sorts däck!! Nu lade jag på 4st Nokia hoppas det ger samma resultat. Vem vet,jag får leva på "hoppet" att resultatet blir lika bra.PS.Dom hade även rullat under 4år t.o.r. Spanien/Portugal i mycket hög värme.
Så jag hoppas på många nya mil på Nokias däck. OVE.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Michelin däck.

Efter att jag har kört ca: 1700 mil fick jag en obalans i framhjulen efter ett besök hos däckverkstaden konstaterade dom, det går inte att få någon ordning på däcken, båda var lika illa. jag fick lägga på nya för 1600 kr.
nu skall vi försöka reklamera dom hos Michelin när dom har slut på semestern,
få se hur det går,

Vill gärna följa detta inlägget kom med svar, mvh håkan
 
S

Stråken

Guest
Sv: Michelin däck.

Nu har jag fått svar från Michelin, dom erbjuder mig 640 kr i ersättning, det tycker jag är för lite. Jag har harfrågar Motormännens jurist och hon tyckte att jag skulle begära ersättning på dom kostnader jag har haft. Själv tycker jag att ett avdrag för dom mil jag har kört är rimligt, och därför vill jag ha 1060 kr per däck.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Michelin däck.

Fick också be kymmer med mina Michelin Agilis+ däck på sensommaren, köpta tidig vår2013 det kom bulor på sidorna. De kunde eller ville inte berätta varför. Det var semestertider då så jag köpte Nokian Istället. Fick nu efter kontakt med Micheln ersättning 75% av ny priset.
Jag tycker att de tagit sitt ansvar ganska bra jag hann köra 3 Europa resor ändå.

Leif
 
S

Stråken

Guest
Sv: Michelin däck.

Nu har Michelin ändrat sig och jag får det jag brgärde. Räkningen på 1900 kr ändras till 700 kr och det är jag nöjd med.
 
Toppen