• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppblåsbart förtält

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Uppblåsbart förtält

Jag är också nyfiken, har du någon bild och vad är storleken i både ned- och uppfällt läge?
Elisabeth
 

baken

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
11108
Medlemskap
2024
Sv: Uppblåsbart förtält

Är det någon som har erfarenhet av det uppblåsbara förtältet Casa air 390 och var man köper det till bästa pris. Vore kul att se det uppställt

Tacksam för svar Bengt Åke
 
4

4 JO

Guest
Sv: Uppblåsbart förtält

Har haft funderingar på att skaffa ett.
Hittade följande YouTube-klipp och det verkar inte ta så lång tid att få det klart.
 

baken

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
11108
Medlemskap
2024
Sv: Uppblåsbart förtält

Vart tänker du köpa tältet och har du sett nått bra pris. Verkar variera. Skulle vara kul se det monterat på en husbil innan köp
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Uppblåsbart förtält

Jag skickade efter detta från England till min plåtis. Kampa Rally Air Pro 330 Caravan Awning 2017 | CampingWorld.co.uk
Med en adapterlist ska det passa i markisen. Har man en högre bil gäller Kampa Motor Rally Air Pro och då behövs ingen adapter.
Jag har inte hunnit prova det ännu men ska vara väldigt lätt och snabbt att sätta upp eftersom du bara pumpar på ett ställe.
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Uppblåsbart förtält

Förtältet är väldigt enkelt att montera vid husbilen/husvagnen, men det är väldigt många linor att fästa i backen eller på annat sätt för att få det stadigt vid blåst. Hög snubbelrisk när det är trångt runtom . Det blir också MYCKET varmt i tältet vid solsken pga de stora fönsterpartierna. En sak till när man har förtält är vikten av dragskydd fäst vid husbilens nederkant. Har man inte det kan det bli riktigt kallt om fötterna på kvällen eller vid blåst. Man kan limma dit en kederlist för att fästa skyddet där. Har haft allt detta på förra husbilen, nu kör vi bara med markis och, vid längre uppehåll, med kökstält.
Lycka till:yes:
Klaus
 

annette.bengt

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2024
Sv: Uppblåsbart förtält

Tar cirka 10-15 minuter totalt att resa
har själv blåst upp och monterat det
Det står ett uppblåst hos Forsbergsfritidscenter i Bjuv
om du vill se det i verkligheten
/Bengt
 
F

F.d. 54888

Guest
Sv: Uppblåsbart förtält

Vi ar vældig fornøjet med vores Kampa Air Rally Pro. Se foto her fra Hillerød Camping på Sjælland. Det er nemt at sætte op og tage ned. Eneste ulempe er vægten - det vejer 24 kg.
 

Bilagor

  • IMG_0920.JPG
    IMG_0920.JPG
    2,7 MB · Visningar: 44

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Uppblåsbart förtält

Köpte ett Kampa air motorhome å Obelink i Holland. 7000 kr billigare än här hemma. Hög kvalité och är mycket nöjd. Har haft det en vinter i Spanien och det klarar mycket hård blåst.
 
G

gsson75

Guest
Sv: Uppblåsbart förtält

Man bör vara två för att fästa tältet i markisen. En som drar och en som skjuter på. 5 minuter + tid för att slå i alla markpinnar.
 

Bilagor

  • SL380719.JPG
    SL380719.JPG
    2 MB · Visningar: 29

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Uppblåsbart förtält

Köpte ett Kampa air motorhome å Obelink i Holland. 7000 kr billigare än här hemma. Hög kvalité och är mycket nöjd. Har haft det en vinter i Spanien och det klarar mycket hård blåst.

Vad blev priset undrar jag????? 7000:- billigare säger inte mycket.
HaDe Hasse
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Uppblåsbart förtält

Det billigaste jag hittade mitt Kampa Rally Air 330 för i Sverige var på Campingvaruhuset för 11.300. På Obelink säljs det för 990 euro vilket med dagens kurs blir 10.167. Jag köpte på Camping World för 9.735.
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Uppblåsbart förtält

Snälla, du räknar fel! 990 € blir med dagens kurs 990x.95= 9405 Sek och inget annat
Klaus
 
Toppen