• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vänern

Piakron

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Bromölla
HBK-Nr
14205
Medlemskap
2021
Nu är vi vid Vänern , skulle ta in på ställplats vid Vänersborg marina, till vår glädje var där platser lediga, men när vi kom fram vid elstolparna så hade folk reserverat platserna, tycker inte det är ok , att man åker dit på morgonen och är ute och åker , för att komma tbx på kvällen! Jag tycker att det där med reserverade platser , tar bort syftet med ställplatser!
Vi åkte vidare till campingen " Ursand" , där Har man husbilsplatser på asfalt för 199kr/ dygn inkl el! Fina toaletter och duschar!! Ett tips!!!
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Vänern

Vi såg också dessa reservationen då vi var där. Vi kom sent en kväll och det var fortfarande reserverat då vi åkte på morgonen därpå.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Vänern

Vad menar du? Har du behov av elström eller hur var det upptaget?
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Vänern

Nu är vi vid Vänern , skulle ta in på ställplats vid Vänersborg marina, till vår glädje var där platser lediga, men när vi kom fram vid elstolparna så hade folk reserverat platserna, tycker inte det är ok , att man åker dit på morgonen och är ute och åker , för att komma tbx på kvällen! Jag tycker att det där med reserverade platser , tar bort syftet med ställplatser!
Vi åkte vidare till campingen " Ursand" , där Har man husbilsplatser på asfalt för 199kr/ dygn inkl el! Fina toaletter och duschar!! Ett tips!!!

En ställplats är för mej en typ av parkering där husbilen får plats, och ibland med någon service.

Men jag har aldrig varit med om att man kan reservera en parkeringsplats på tex ett köpcentra (förutom de som hyrs under långtid, men då är uppskyltade med reserverad eller liknande).

Vi har i år valt bort flera ställplatser där man anser att man kan boka/hålla en plats under längre tid än det tar att åka & fylla tömma. Dessa platser är Lundåkrahamnen i Landskrona och Degerhamn på Öland! (visst är detta fina platser, men här har det spårat ur, enl min mening)

//Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen