• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för Comviq

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag hade ett kontantkort från Comviq i mitt GSM-larm. Jag missade att fylla på det med ett par dagar så SIM-kortet släcktes ned och det går inte att öppna på nytt.
Dessutom fanns ett par hundra kronor på kortet som "försvann" och kan inte flyttas till mitt andra abonnemang eller återbetalas.
Comviq lägger helt enkelt beslag på pengarna och hänvisar till bestämmelserna (finstilt? och som dessutom är omöjliga att hitta på helsidan).
Frågan är om det är lagligt att lägga beslag på andras pengar??
Jag kommer givetvis att portera telefonnumret på min telefon till en annan operatör och kommer aldrig mer att ha något att göra med Comviq.
:msn_thumbdown::msn_thumbdown::msn_thumbdown::msn_thumbdown::mad:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Varning för Comviq

Telenor har likadant med sina kontantkort. Ladda minst en gång om året annars är kort och pengar förbrukade.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Varning för Comviq

Hade samma problem med Comviq och Telenor på mina Gpslarm och GSMlarm,
Ringde först till Comviq och fick beställa ett nytt simkort till mitt Gpslarm, dom förde över pengarna ca 800 kr till nya kortet.
Gjorde samma sak med Telenor, allt utan problem.
Kommer att göra samma sak nästa år med Telenor.
Fick tipset att använda SIM-korten i mobilen för att minska summan på SIM-kortet.
Klarar mig till juli nästa år.

Jojje
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Varning för Comviq

Bra att du påminde mig, det är dags för min påfyllning också!
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Comviq

vad jag hört räcker det inte med påfyllning.
Det skall användas också.
Jag tar ut mina kort och soppar dom i en gammal telefon. Sedan SMSar jag fram och tillbaka 2ggr.
Monterar tillbaka i larm m.m.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Varning för Comviq

Testa ofta mina larm, medvetet och inte, händer att jag glömmer Gps larmet, samt det vanliga inbrottslarmet.:twitcy:

Min lösning på inbrottslarmet, har en knapp som slår om från yttre siren till inre ljussummer (när vi sover)

Jojje
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Comviq

Hittade du någon operatör som inte släcker kortet ifall man glömmer att förnya det ??
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Varning för Comviq

Telias kontantkort kräver bara att man skickar ett SMS minst en gång om året och är då aktivt så länge det finns pengar på kortet.
Jag brukar testa larmet några ggr per år och det har fungerat utan inbetalning på kortet.
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Comviq

Har också ett Telia kontantkort och det räcker att kolla saldot med *120# så förlängs tiden ett år. Kräver ju i och för sig att man sätter in det i en telefon.
EssoJ
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Comviq

Enligt Telias hemsida är laddningens giltighetstid 31 dagar om man inte har halvårskort eller årskort. Vad har ni för abonnemang?
 
Toppen