• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CAMPERCONTACT

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Hej!
Någon som vet hur jag får CAMPERCONTACT att funka offline vill få den att visa rutten på offlinekartorna som jag laddat ner?

Micke
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

Du skriver ju att du redan har laddat ner offline-kartorna för de länder du är intresserad av.
Kolla funktionen genom att slå av ditt ev WiFi och mobildatanät (som det normalt är på resvägen)
Startar du campercontacts app och trycker på t ex All Sites så dyker de för dig närmaste platserna upp (förmodligen hemmavid just nu men senare på vägen). Om du nu trycker på Map längst upp till höger så får du välja den (offline-)landskarta som du vill se. Då dyker ställplatserna där upp och du kan också zooma kartan, klicka på platserna och se t ex vad platsen har att erbjuda och kan välja Route (navigeringsprogram, t ex Navigon) för att komma till vald plats.
Hoppas det funkar så för dig också!
/Boo
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CAMPERCONTACT

Trots nedladdade kartor funkar Campercontact dåligt i offlineläge.
Bättre att använda Mobil Life + för att söka ställplatser och navigeringsappar för campingplatser som båda fungerar utmärkt offline.
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

Måste jag ladda ner ett program till för att få den att visa rutten jag ser ju ställplatserna på kartorna jag laddat ner men det funkar inte att få den att visa vägen via telefonens gps.

Micke
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

Om man hämför Mobil Life+ och Campercontact så är det en väsentlig skillnad - antalet platser!
Om man tar t ex Albanien (för att ta ett exempel med få "ställplatser") så visar camperconatct 20 st och Mobil Life 2 st. Visst, Albanien är långt bort . Mobil life+ är utomordentlig när man rör sig i t ex Tyskland och mellaneuropa.

Campercontact visar sin lista genom att man under offline går till Filter och där anger landet (ev. landsdel) och sedan Show result - verkar lite bökigare än Mobil Life förstås. Annars verkar de (just nu hemmavid) närmaste platserna ligga kvar och visas när man vill se en lista på landets platser.

Det blir upp till campercontact att visa vad det går för under kommande, långa resa.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: CAMPERCONTACT

Nu vet jag inte om du kör Android eller Ios Micke,, men för mig med android fungerar campercontact utan bekymmer i offline tillsammans med Sygic men tyvärr inte med Here.

mvh jocke
 

Agge&Micke

HBK Medlem
Inlägg
790
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
11636
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

Nu vet jag inte om du kör Android eller Ios Micke,, men för mig med android fungerar campercontact utan bekymmer i offline tillsammans med Sygic men tyvärr inte med Here.

mvh jocke

Jag försöker att få det att funka med Android får väl testa lite till för jag gillar databasen i CAMPERCONTACT men får jag inte det att funka snart så laddar jag ner Mobil Life+.
Vi drar söderut på fredag så får jag inte det att funka innan så blir det till att mata in koordinaterna i garmin.


Micke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CAMPERCONTACT

I Android får man möjlighet att välja navigeringsapp, även med HERE.
Denna möjlighet saknas i iOS, jag antar att avsaknaden gör att Campercontact inte funker i offlineläge i iOS.

image.jpg
Android
 

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

I campercontact för iOS finns navigering möjlig med Navigon eller Apple Maps (som måste vara installerade). Har Navigon installerad i min iPad, inga problem med navigering offline där, Apple Maps vet jag inget om.
/Boo
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

Jag försöker att få det att funka med Android får väl testa lite till för jag gillar databasen i CAMPERCONTACT men får jag inte det att funka snart så laddar jag ner Mobil Life+.
Vi drar söderut på fredag så får jag inte det att funka innan så blir det till att mata in koordinaterna i garmin.


Micke

Har du satt på switchen Offline i Settings?

Screenshot_2015-07-28-16-27-45.jpg

Slog av WiFi på min platta och sökte; man bör zooma in, men går bara till viss nivå (därefter "suddigt"):

Screenshot_2015-07-28-16-26-02.jpg

Motsvarande med onlinekarta:

Screenshot_2015-07-28-16-48-16.jpg

I mobilen, med avstängd mobildata, väljer jag i Motorhome Parkings/Campercontact ställplats på offlinekartan, klickar på platsen överst i bilden och väljer Route, väljer Sygic, och så vidare:

Screenshot_2015-07-28-17-04-45.jpg Screenshot_2015-07-28-17-05-06.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CAMPERCONTACT

I campercontact för iOS finns navigering möjlig med Navigon eller Apple Maps (som måste vara installerade). Har Navigon installerad i min iPad, inga problem med navigering där, Apple Maps vet jag inget om.
/Boo

OK!
Jag har avinstallerat Navigon, Sygic m.fl. och ersatt med HERE SOM tydligen bara funkar med Android än så länge. Får väl hoppas att Campercontact i likhet med Mobil Life + får koppling till iGO.
 
  • Gilla
Reaktioner: Boo
R

Rolfevert

Guest
Sv: CAMPERCONTACT

Vet inte vad Navigon är för en app men vet att Campercontact endast har direktkoppling till TomTom:s app samt till Apple Maps!
Använder Campercontact mycket och gärna. Tycker som Anders att det är synd att Campercontact inte har direktkoppling till IGO. Man missar mycket info när man går via POI wiewer.
Rolf
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: CAMPERCONTACT

Nu vet jag inte om du kör Android eller Ios Micke,, men för mig med android fungerar campercontact utan bekymmer i offline tillsammans med Sygic men tyvärr inte med Here.

mvh jocke

Jag måste ändra mitt svar! :)
Nu fungerar det även Here tillsammans med campercontact för mig, exakt varför vet jag inte men efter Bottes tips med inställningen i CC så testade jag igen och nu klarade Here av att ta emot informationen. Kanonbra! :)

Tack Botte, nu har Campercontact blivit lika bra för mig i både online och offline, det är bra för jag har verkligen svårt att bli kompis med den androida varianten av mobile life+... Den kanske fungerar bättre med Ios?
Annars är nog campercontact en av de mest fulländade ställplatsappen rent tekniskt sett, att databasen inte har sitt epicentrum i Sverige gör inte appen dålig, bara mindre användbar på mina breddgrader.

[YOUTUBE]uAmDx5YyjFg[/YOUTUBE]

Alla manövrar i filmen är gjorda i flygplansläge och låten heter passande nog: Getting there :D

mvh jocke
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: CAMPERCONTACT

Är det någon som fått igång appen efter sista uppdateringen.
Kan det vara så att man måste köpa den på nytt?
Uppdateringarna gäller ju endast 12 månader.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: CAMPERCONTACT

jag behövde inte köpa tydligen kände den igen min padda när jag ladda in deras app på nytt. Lite vill den nog bråka ibland ändå så inte är den ännu ok.

Leif
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: CAMPERCONTACT

Fördj....gt att det fortfarande inte funkar på android. Vi förlitade oss på detta program när vi startade vår resa till Grekland. Måste nu åka efter papperskartor, men känns lite gammalmodigt. / Fy & Bi :):)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CAMPERCONTACT

Fördj....gt att det fortfarande inte funkar på android. Vi förlitade oss på detta program när vi startade vår resa till Grekland. Måste nu åka efter papperskartor, men känns lite gammalmodigt. / Fy & Bi :):)

Som tur är finns tusentals campingar i navigeringsapparna, tyvärr inga ställplatser.

image.png
Gratisappen HERE
 
Senast ändrad:
Toppen