• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur mycket gasol kvar??

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Jag har sett att det finns gasolvågar för stora pengar för att veta hur mycket gasol man har kvar. Så jag tänkte bygga mig en istället men så hittade jag denna pryl.
Dometic Gaschecker GC100

Någon som testat/vet något om den?
Hm, kanske bygger en ändå för att se om jag lyckas :D
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Hur mycket gasol kvar??

Köpte en sådan nu i sommar. Fungerar riktigt bra. Lätt att sätta (vinkelrätt är viktigt) mot flaskan och kolla vart nivån ligger.
Väl värd investering tycker jag...
 

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Sv: Hur mycket gasol kvar??

Jag använder en enkel bagagevåg sådan som man har till resväskan. Kostar under hundringen, finns att köpa lite överallt t.ex. Biltema Netonet kjell&company. Taravikten är ju stämplad på flaskan funkar alldeles utmärkt.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Hur mycket gasol kvar??

Men är det inte jobbigt att lyfta ur flaskan när man ska kolla? Det finns ju bilar som har smartare öppningar iofs..
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Sv: Hur mycket gasol kvar??

Är det någon som har testat denna regulator med manometer från Landmann för att ha koll på ungefärlig gasolmängd i flaskan?
Tycker det verkar vara en smart pryl som dessutom ger viss koll på att systemet inte smygläcker!? (Kräver väl i och för sig att man stängt av kylskåp etc så att de inte släpper trycket genom sina startförsök)

Landmann Sverige

614711.jpg
 
Toppen