• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

hianders

Guest
Ska ju enl info kunna komma installeras fr o m 29 juli, alltså onsdag denna vecka.

Skall man installera direkt (jag har fått emejl med instruktioner) eller sitta lugnt i båten ett tag tills barnsjukdomarna är upptäckta och åtgärdade?

Inger
 

Uffe A-son

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

:mad::mad:Jag har idag försökt installera W10, det gick inte så bra,datorn hängde sig efter ca 1 timme av inst.Så nu kör jag med W7 igen.Är det någon som lyckats med installationen????/Uffe
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Windows 10

Jag har installerat W10, och det gick utan problem.
Upplever ingen större skillnad förutom startmenyn, som känns bättre än i W8.
Har ännu inte upplevt några problem.
Datorn känns "lite snabbare", kan vara inbillning?

Trevlig Helg
Benny Johansson
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Windows 10

Jag installerade W10 utan problem men jag gillar det inte som
det är nu så jag har gått tillbaka till W7.
Finns en del att anmärka på bl.a kan man inte själv välja vilka
uppdateringar man vill ha utan samtliga "tvingas" på en.
I övrigt finns det en del personliga inställningar som inte går
att göra. Verkar som dom tagit efter Apple som tvingar på
en saker som man kanske inte vill ha.
Gränssnittet är bedrövligt men det är väl en smaksak.
Det enda positiva var att Datorn gick en aning snabbare.
 
Senast redigerad av en moderator:

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Försvinner det man har på datorn eller finns mina dokument och bilder kvar efter installationen?
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Från min son

Har ni fått erbjudande om att uppgradera gratis till windows 10 så tänk er för noga innan. Fungerar datorn bra nu? Har du kunskaper att fixa till saker o ting som slutar fungera etc...
Jag har en ganska ny asus laptop som jag precis uppgraderat till windows 10. Kameran slutar fungera, pekplattan fungerar inte som den ska. Skrivaren måste installeras om. Det finns säkert fler fel. Det var bara en halvtimme sen jag uppgraderade så listan blir nog längre.
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Windows 10

Har installerat det på 2 datorer här nu och nr 3 på väg ner, gått fint på samtliga maskiner, upplever operativet snabbare och trevligare än tidigare 8,0-8,1 versioner, sen om man inte trivs med start menyn som i och för sig jag gör efter att ha vant mig så kan man ladda ner den gamla hederliga start menyn här Classic Shell - Start menu and other Windows enhancements och installera, så man känner sig hemma igen.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Det har aldrig funnit nån uppdatering som varit utan problem. Har du tid och möjlighet så vänta gärna till version 10.2
1) Daterat upp min 1 år gamla Win 8.1 Lenovo till Win10 vilket gick helt ok, Pc-n fungerar nu utmärkt allt fung mycket bättre än före denna uppdatering!

Det enda som jag har noterat är att man inte map Norton 360, ännu inte av funktionsskäl kan ta ibruk nya systemet Edge, utan tv får köra vidare med Explorer ett litet tag till!

2) Daterat upp ytterligare 2 datorer Asus resp Acer utan NIS och utan problem!

Testar nu även att via en extralic på Win7 datera upp en lite äldre PC Fujitsu Siemen Amilo verkar segt men avancerar framåt, söker hoppa över alla Win7 uppdateringarna om det nu går, sedan ska njag testa att lägga in win10 även på denna gamling som nu är ca 6 år och som nu stått still i säkert 3 år!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 10

Har kjørt diverse prereleaser på min tablett pc, kjører nå release utgave. Oppgraderte Grethe sin laptop i går, ser der et par sære ting ved bruk av mus - høyreklikk krever i noen tilfeller klikk og hold i et sekund. Noen tredje parts programmer har endret litt på funksjonalitet.

En noe endret opplevelse av Startmenyen i forhold til både win7 og 8, spesiellt på laptopen - tablett er nærmere win8. Oppstart er blitt raskere i alle situasjoner. Selv bruker vi mest dvale når vi stenger ned, den bruker på min pc 3 sekunder lengre tid på oppstart enn hvile og omtrent samme tid som en kaldstart.

Om en skal vente eller ikke er en stor fråge, jeg vil si ikke for lenge! Microsoft har gitt ett år fri oppgradering fra win7 og 8. Dagens oppgradering skjer ved hjelp av et spesialprogram eller fra en usb enhet. Neste oppgradering kommer over windows update - noe vi har brukt på testversjonene.

Det finnes noen problemer med oppdatering av en pc med Norton antivirus, denne må enten fjernes eller patches før oppdateringen kan utføres. Patchen ble sluppet samtidig med windows 10.
 

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021
Sv: Windows 10

Dina dokument och filer är kvar efter installationen.
Jag installerade W10 direkt när det var tillgängligt och allt fungerar bra.
Känns som att det är lite snabbare och nytt är ju alltid kul.

:)
Anders
 
J

Jarn

Guest
Sv: Windows 10

Jag uppdaterade från Win 8.1 och gick väl bra tills jag startade om datorn.
Dels fick jag installera om skrivaren och BankId men jag fick också ett obehagligt meddelande: " Systemfel, MSVCP100.dll fil saknas"
Vet inte vad det påverkar eller hur jag rättar till det, kanske kommer en fix med tiden.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Installerade efter "bokning" för ett par dagar sedan.
Fick uppdatera skrivarprogramvara (Canon PIXMA) och till display-porten i min Thinkpad-docka.

Fungerar utmärkt nu, upplever det som ett stort lyft i användargränssnittet.
Snabbt, dock tar systemet lite längre tid på att avsluta (shutdown) än 8.1.

Hoppas och tror att det är stabilare än någonsin.
(Jag har dock aldrig haft problem med 8.1).
 
J

Jarn

Guest
Sv: Windows 10

Hhhmmm, märker nu att Autoroute 2013 inte går att starta då kommer felmeddelandet upp igen: MSVCP100.dll saknas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen