• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringskada

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Hade parkerat husbilen utanför ett varuhus väl innanför två parkeringsrutor. Det var 2 m fritt bakom bilen innanför parkeringsrutan men ändå backade en dam sin bil mot husbilens stötfångare. Plast i småbitar och mindre plåtskador som följd. Den stora bilen var förmodligen osynlig för henne. Såg inte händelsen innan vi kom tillbaka till husbilen men den ärliga damen hade skrivit ett brev med kontaktuppgifter mm. Nu blir det ett ärende med försäkringsbolaget. Någon som kan rekommendera bra verkstad i mellan Sverige för denna typ av jobb?
 

Bilagor

  • Parkeringsskada.jpg
    Parkeringsskada.jpg
    373,4 KB · Visningar: 17

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringskada

Hej jag tror du säkert finner en Plåt/plast skade reparatör närmare dig de flesta bilar har ju plast detaljer idag så dessa verkstäder har säkert kundskapen. Men kolla även med en din märkesleverantör om kostnaden för att byta hela sektionen.
 

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringskada

Det var i alla fall bra att personen i fråga var ärlig och gav sig till känna. Jag råkade utför en sådan skada på min Touran för ett par år sedan, den som orsakade skadan såg att det fanns gott om vittnen så han hade kollat skadan och sedan låtsades han vara ärlig satt en lapp på torkaren, när jag tog och tittade på lappen så var det helt tomt. Ett vittne kom fram och sade att eftersom han satt lappen på bilen så lade han inte reg,nummret på minne.
Så det blev 3000:- i självrisk.
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringskada

Har någon erfarenhet av fiman Grahn's Husvagnsservice och Lackering i Kristinehamn för reparationsjobb?
 

Thomas S.

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
17819
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringskada

Hejsan JoL!

Otur, vart skedde detta? Falkenberg?

Jag har haft husvagnar inlämnade hos Grahns många ggr, inget jag kan klaga på, allt har varit till min belåtenhet.
Men vad säger försäkringsbolaget? Brukar inte dom vilja att man lämnar hos "godkända" firmor?

/Thomas o Elisabeth
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringskada

Hejsan JoL!

Otur, vart skedde detta? Falkenberg?

Jag har haft husvagnar inlämnade hos Grahns många ggr, inget jag kan klaga på, allt har varit till min belåtenhet.
Men vad säger försäkringsbolaget? Brukar inte dom vilja att man lämnar hos "godkända" firmor?

/Thomas o Elisabeth

Vi gjorde lite shopping i Gällstad, utanför Ulricehamn. Hade parkerat väl innanför två parkeringsrutor men den stora bilen blev tydligen osynlig en stund.
Jag har frågat Folksam på deras "godkända" firmor men de är inte snabba att svara. Semestertider kanske.
 
Toppen