• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp vår gas funkar ej

F

F.d. 30490

Guest
Hej HBare vi är nya här i klubben & har fått ett gas problem som ni kanske kan hjälpa oss med.vi får inte fram gas till kyl & spis.där sitter en grön knap på varge slang & en på gas växlare + en grå slad jag tycker jag fölt beskrivningen
Väl. Om jag håller ine knappen på växlaren & tvångs körden kommer det gas fram, jag kom lite fort över en väg bula i går tänker kan det ha ut löst så att gasen inte kommer fram. Vi sitter på en vinodling i södra Frankrike. Tak på för hand Johan o charlott
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hjälp vår gas funkar ej

kopierat från handboken.

1. Öppna flaskventilen.
2. Tryck kraftigt på slangbrottsskyddet (grön knapp) på högtrycksslangen.
3. Tryck eventuellt (t.ex. efter nyinstallation eller om man av misstag slagit emot gasflaskan mot gastrycksregulatorn) på grön reset-knapp (återställning av crashsensorns utlösnings- element) på MonoControl CS.
 
F

F.d. 30490

Guest
Sv: Hjälp vår gas funkar ej

Tack för hjälp.Nu har jag provat allt får gas fram till spisen en låga sen är det slut, har nu provat fram & tillbaka
 
F

F.d. 30490

Guest
Sv: Hjälp vår gas funkar ej

Jag har provat alla brännare,hjälp är på väg jag skriver en rad när vi vet vad problemet var tackar alla för hjälpen vi fått
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Hjälp vår gas funkar ej

Inte helt ovanligt symptom när krocksensorn slutat fungera. Dom håller nåt år. Endel har tur och dom håller 5-10 år. Kostar en tusenlapp drygt hemma i Sverige. Troligen billigare överallt annars i världen.
Sök på trumma secumotion ...
om någon håller in knappen på krocksensorn medan du kör en platta. Sedan tänder en till. Troligen så kommer lågan bli betydligt svagare på den första. Ev slockna.

Byta kan dom flesta själv. Kolla med läckspray eller såpvatten att det blivit tätt efter bytet.
 
Toppen