• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hydrauliske støtteben

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Sv: Hydrauliske støtteben

Vår erfarenhet av EP hydrauliska stödben är. Han är väldigt intresserad
att sälja.... Men tyvärr inte lika intresserad vid Garanti... På vår förra HB
så köpte vi stödben av EP och de kostar en del (ca 50000kr).
Vi hade en del frågor ang stödbenen, under garanti tiden. Vi träffade
honom i Düsseldorf på mässan och han lovade att komma till vår HB på
kvällen... men kom aldrig. Dag två så skulle han återkomma,
men även då uteblev han. När vi kom tillbaka till Sverige ringde våran dotter
som pratar flytande engelska. Då skulle han ringa på kvällen, men tyvärr så gjorde han inte det heller. Vår dotter fortsatte att ringa till honom vi olika dagar och tider. Men tyvärr så brydde han sig aldrig att ringa tillbaka.Vi kommer aldrig att köpa något av den firman. Vill bara varna er som går i köp tankar...
Hälsningar Brittan
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Hydrauliske støtteben

Takk for tipset. Har to venner som har disse og de har vært fornøyd med norsk leverandør. Vi får vurdere litt til, prismessig er de ganske like, men Goldsmith må vi til Flensburg for å få montert.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Hydrauliske støtteben

Da er det bare å innse at støtteben fra Goldschmitt "bare er støtteben". En det over 5 grader ujevnhet greier systemet ikke å nivellere automatisk og manuell nivellering skjer på eget ansvar. Det er likevel umulig å få bilen rett i mange tilfeller, hvis det er for mye helling, da må det brukes klosser under labbene.
Et råd for de som tenker på å montere støtteben, gå for E&P systemet http://www.ep-hydraulics.nl/nb[/L]
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hydrauliske støtteben

Har Goldschmitt på vår Flair på Iveco, den klarer ujamnheter på over 20 cm uten problemer og løfter uten videre bilen fri fra bakken om jeg går på manuellt.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Hydrauliske støtteben

Hei
Det kommer av understellet, Fiat m/alko greier den ikke å løfte fra bakken i front, selv på manuellt. Jeg mener bena burde vært montert på brakett for å kunne løfte høyt nok. Det er for stor avstand til bakken før de begynner å løfte foran.
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Hydrauliske støtteben

Vår erfarenhet av EP hydrauliska stödben är. Han är väldigt intresserad
att sälja.... Men tyvärr inte lika intresserad vid Garanti... På vår förra HB
så köpte vi stödben av EP och de kostar en del (ca 50000kr).
Vi hade en del frågor ang stödbenen, under garanti tiden. Vi träffade
honom i Düsseldorf på mässan och han lovade att komma till vår HB på
kvällen... men kom aldrig. Dag två så skulle han återkomma,
men även då uteblev han. När vi kom tillbaka till Sverige ringde våran dotter
som pratar flytande engelska. Då skulle han ringa på kvällen, men tyvärr så gjorde han inte det heller. Vår dotter fortsatte att ringa till honom vi olika dagar och tider. Men tyvärr så brydde han sig aldrig att ringa tillbaka.Vi kommer aldrig att köpa något av den firman. Vill bara varna er som går i köp tankar...
Hälsningar Brittan

Detta låter mycket märkligt och det kan inte vara Miro ni pratat med för jag har aldrig kommit i kontakt med någon säljare inom husbils branschen som har varit mer service vänlig än honom. Haft mina stödben i två år nu och har under denna tiden behövt support vid några tillfällen och har då ringt Miro både när han varit i Sverige och Holland och han har ALLTID svarat eller ringt upp inom en timme. Problemen har ALLTID blivet lösta utan några som helst problem. Av honom har många i branschen mycket att lära. Så att jag kan rekommendera att skall ni ha stöd ben så köp EP

Med vänlig hälsning, Ingmar
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Hydrauliske støtteben

Nå har jeg forsøkt alle varianter og får ikke løftet forhjulene fra bakken. Har tatt flere bilder som jeg skal sende til Skandic. Bak løftes bilen fri fra bakken (begge aksler), men det går ikke i front.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Hydrauliske støtteben

Har nå fått et nytt svar om at jeg må legge hardvedklosser under støttene for å få bilen opp fra bakken!!! Dette tilsvarer også at det er lite nivellerings muligheter i det store og hele.
Hva er vitsen med et slikt system? Jeg ville jo slippe klosser.
Dessuten sitter støttene så pass langt under bilen at jeg må krabbe under!
Det virker som om Skandic ikke vil innse problemet, de viser til at det er montert etter beskrivelse fra Goldschmitt.
Forsøker en mail til før evt advokat må til.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Hydrauliske støtteben

Goldschmitt har et problem med litt større hellinger i front. Dette gjelder Fiat med lav Alko ramme.

Det har vært mange mailer i mellomtiden men..
Jeg sendte på ny en klage etter at distanstykkene ble montert:
Det var feil i monteringen eller produktet, derfor reiste vi ned til verkstedet igjen, etter at vi ble lovet dekning av utgiftene.

Verkstedet sto klar med deler for å forlenge de fremre støttene, så det må ha vært en feil/mangel noen hadde funnet ut av.
Det var ikke mulig å få forhjulene fri fra bakken før disse forlengelsene ble montert, nå går hjulene fri fra bakken.

I din mail av 10.09 skrives det, at det ikke er lovlig å montere annerledes enn slik det er gjort, likevel var det altså mulig!

Jeg forholder meg til Skandic & Nordic Reisemobile som har solgt og montert varen, og dersom mitt krav avvises må dere ta dette opp med Goldschmitt.
Jeg forlanger dekning av mine ekstra utgifter i denne saken.


og fikk svar:
vi har aftalt hvis anlægget et monteret teknisk forkert, ville du få omkostningerne tilbage fra os.

Som du selv har set var teknisk alt som Goldschmitt foreskriver.

At vi nu hat sat distancestykker i støttenbenene, har med den tekniske monteringen intet at gøre.

Gennem distancestykkerne er støttebenene dybere monteret en Goldschmitt tillader. Det har vi også forklaret dig og aftalt med dig.
Grundet dette har du hellere ingen garantie hvis støttebenene slår i gulvet.

Dette er også skrevet på fakturaen.

Jeg håber at du nu kan forstå vores synspunkt og ønsker at du vil blive meget glad for støttebenene nu. J

Du må have en fortsat god dag!

Måtte bare sende en siste mail:
Jeg skjønner nå at Skandic ikke er en seriøs aktør.

Alle deres bortforklaringer og omgåelser av ansvaret i denne saken vil bli behørlig omtalt på mange bobilforum i Norge - Sverige og Danmark.

Forlengelse av støttebena ble ikke ytterliger forklart eller avtalt med oss. Vi har heller ikke samtykker i garanti bortfall.

Hvordan kan du skrive at dette står på fakturaen? Den ble betalt lenge før forlengelsene ble montert.

Jeg skulle gjerne kjørt denne saken for en advokat, men som pensjonist orker jeg ikke en langvarig tvistesak.

De støttebenene kommer jeg til å angre på så lenge jeg har denne bilen. De har aldri stått i forhold til tilbudet vi fikk fra dere.

Ha en riktig trivelig helg.

Nå legger jeg ballen død, men vil advare andre med Fiat og lavt Alko understell til å holde seg unna Goldschmitt støtteben.
Generelt vil jeg også advare mot Skandic som useriøs aktør, de har hele tiden kommet med usanne påstander om det meste som kan gå i deres disfavør.
 
Toppen