• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Knaus Sun Ti 6oo 2004

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Fick nu på morgonen problem med bilen. Felet som uppstod var att motorn ryckte till och motor lampan som indikerar fel tände sig en kort sekund och sedan slocknade igen, detta hände två gånger så vi vände och åkte hem. Som jag förstår så är det förmodligen fel på insprutningssystemet.Semestertider så det är inte så lätt att få hjälp räknar jag med. Bilen är en Knaus Sun Ti 6oo 2004 motorn är en 2,8, Är det någon därute som har haft samma fel? Goda råd mottages tacksamt!. Valle
 

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Knaus Sun Ti 6oo 2004

Är faktiskt glad för uteblivna svar, jag tolkar det som att det är ett ovanligt fel och mina ev tvivel om fiat är undanröjda!? Jag var rädd för att det kunde vara ett vanligt fel som de äldre växelådorna som var dåliga på femte växel som faktiskt var vanligare än ovanliga ett fel som fiat byggde bort på de nyare lådorna.Ganska surt att skjuta upp resan till lofoten efter tre km.Åkte till Finskogs centra utan för torsby och tittade på det dom har byggd upp och sedan tröst åt vi motti och nävergröt.Tänkte många tankar när vi mötte alla husbilar på väg 45.Det är lättare att tackla såna problem nuförtiden när man är pensionär och äger tiden mer. Valle
 
Toppen