• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Offline-navigering med Locus

HenryB

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14314
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har laddat ner Locus Map Free och HBK:s eminenta ställplatslista till min Samsung Tab 3. Jag har även laddat ner de tre gratis offlinekartor man får som välkomstpresent av Locus. Jag har lyckats föra över ställplatslistan till Sverigekartan. Om jag väljer offline-läget för kartan, markerar en ställplats och trycker på navigeringssymbolen, får jag ett felmeddelande, "Problem with Internet connection". Om jag slår på wifi och går via routern funkar det, men hela vitsen med offlinenavigering är då borta. Tips mottages tacksamt!
Hälsningar från ett sommarvarmt Umeå!
Henry B
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Offline-navigering med Locus

Hej, navigeringsfunktionen i Locus kräver internet och jag misstänker att det är där du fastnar, det går att fixa navigeringen så den fungerar utan internet men det är en del pyssel med det så jag rekommenderar i nuläget att du hoppar över den delen.

Har du en annan navigeringsapp installerad? Sygic, Here eller kanske någon annan så kan du göra så här:

Välj en plats på kartan och tryck på den
När du vill navigera till platsen trycker du på det lilla pusslet, andra från höger i nederkanten. (jag tror du hittills tryckt på den andra från vänster)
Välj alternativet Map apps
Nu får du upp en lista med appar du kan välja och om du har någon navigeringsapp installerad så ska den finnas här.

Mina alternativ är just nu:
Översta raden, Navigation står det och trycker jag på den startas Here (offline)
Andra raden: Maps, googles karta (kräver internet)
Tredje raden: Sygic (offline)
Fjärde raden: Earth (online)
Femte raden: Street View (online)

Som jag nämnde inledningsvis så går det att ladda hem saker för att kunna använda Locus inbyggda navigator utan tillgång till internet, jag har testat det och jag tyckte inte det var värt besväret.

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Offline-navigering med Locus

Det finnes plugginn moduler til Locus for offline navigering,den jeg har brukt er brouter. Standard er å be en server om hjelp.
 
Toppen