• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa och trevligaste service/hjälp med problem

Dykarn

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Nacka
HBK-Nr
4614
Medlemskap
2023
Vill bara delge, trots allt mycket positiva erfarenheter efter att ha fått problem med husbilen.
Lämnade in husbilen hos Fiat, Kihlströms, i Årsta, Stockholm för en garantiåtgärd. Byte av "bodycomputer" I samband med detta, och på grund av, fick jag flera nya problem, problem som Kihlströms vägrade inse att de orsakat eller ta på sig ansvaret för, utan endast önskade mig lycka till med att lösa "mina problem".
Det visade sig att det var just så, att Kihlströms, deras mekaniker, orsakat problemen.
Nåväl, nu till det jag egentligen ville dela med mig av.
Då ett av problemen var att styrningen/regleringen av luftfjädringen på samtliga 6 hjul, Goldschmitt, inte längre fungerade så kontaktade jag Hymer Center i Stockholm, Botkyrka, då de är generalagenter. Döm om min förvåning men framför allt min glädje över det mottagande jag fick av deras servicetekniker, Robert. Robert gjorde allt för att redan per telefon försöka hjälpa mig. Detta trots att jag tidigare aldrig haft kontakt med dem, än mindre köpt husbilen hos dem. Robert bad att få återkomma då han själv ville ta kontakt med sin kollega på Hymer Center i Örebro.
Tack vare Robert och hans idoga försök samt tips och råd, allt per telefon, så lyckades jag till slut själv lösa problemet som Kihlströms orsakat.
Nästa problem som visade sig var att det avancerade larmet inte längre fungerade. Besök hos Hymer Center i Botkyrka där Robert så trevligt tog emot mig, lyssnade på mina problem samt raskt och målmedvetet satte igång med att felsöka. Testade alla funktioner som skulle finnas, varav många saknades helt. Felsökte vidare och fann att den mekaniker som bytte "bodycomputern" hade lagt en av kablarna för larmet i kläm mellan "computern" och chassiet och skruvat åt. Så pass hårt att kabeln formligen klämts/smulats sönder. Inte bara att isoleringen skadats på vissa ledare utan att en av de många ledarna gått helt av. Robert fotograferade felorsaken samt mejlade över bilderna till mig. Vidare beställde Robert hem en ny kabel.
Vid nästa besök bytte Robert ut den demolerade kabeln, programmerade om larmet samt testade samtliga funktioner. Ett nog så krävande jobb. Robert imponerade genom sitt mycket målmedvetna arbete samtidigt som han var väldigt trevlig att prata med. Allt från husbilar till de problem som kan dyka upp. Har fått ett enormt förtroende för denna skickliga tekniker.

Vid nästa kontakt med Robert och deras, även han, mycket trevliga säljare beställde jag en ny huvudnyckel till bilen samt en Dometic centraldammsugare tillika reservpåsar till denna.
Vid det senaste besöket så programmerade Robert den nya nyckeln samt såg till att kolla upp så att samtliga nycklar fungerade perfekt.
Det känns inte på något sätt besvärligt eller tungt behöva åka till verkstad med husbilen när jag får att göra med, blir så väl mottagen, av så väldigt trevliga och kunniga människor. Väl emottagen, bästa tänkbara service, alla problem lösta. Dessutom med precision, dag och tid samt till rimlig kostnad, ja i sammanhanget ett bra pris.
Vill även nämna att Robert såg till att hjälpa mig så att Kihlströms tog på sig, i vart fall, en del av de kostnader jag drabbades av på grund av deras klanterier. Besvär och tidsåtgång drabbade enbart mig.
Jag vill verkligen på det bästa rekommendera Hymer Center i Botkyrka.
 
Toppen