• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Integrerad husbil 6m Tips

R

Rolfevert

Guest
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Knaus 550 MD. Hymer har en motsvarande!
Rolf
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Hymer 508 SL. Finns som CL också men det är enkelgolv i den = dåligt last utrymme. Opps, såg nu att du vill ha en nyare.... denna tillverkas inte längre.
 
F

F.d. 53001

Guest
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Hej
Bustner har en ny på 5.95
 
A

anders/anna

Guest
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Hymer B504SL är 5,99 m. Trevlig och lätthanterad bil i trafiken :)
 

Dykarn

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Nacka
HBK-Nr
4614
Medlemskap
2023
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Ta kontakt med Hymer Center Stockholm. Har sett att de har en del begagnat samt är de mycket både trevliga och kunniga ha med att göra
Lasse
 
S

Staffan W

Guest
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Att en kortare husbil är lättare att vända och parkera borde det väl inte vara någon tvekan om, men vilka speciella fördelar ger det att en husbil är just 6 meter (eller 5,99 meter) ? Priser på färjor, ställplatser ? mm

Var går till exempel gränsen för vad som går att parkera i en normal parkeringsruta?

Staffan
 

Mats Svensson

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
10742
Medlemskap
2024
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Hej, jag tror att den minsta helintegrerade från Hymer är B klass 504 SL den har ett ganska stort garage en enkelsäng bak övergaraget och den vanliga dubbelsängen fram samt det stora kylskåpet.
Har själv B klass 514SL 6,6m en liten smidig bil samma utförande men med dubbelsäng över garaget bak.
Hälsningar
mats
 

Mats Svensson

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
10742
Medlemskap
2024
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

hej, det som gäller en parkerings ruta är att hjulparen på fordonet skall få plats i själva rutan.
Mats
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Plus att bilen inte får sticka ut så att den hindrar andra trafikanter. Inklusive gående. :)
 
F

F.d. 53003

Guest
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Hei. I Norge blir en bobil som er kortere enn 6m,priset som en personbil på ferjene.
Med helsing,
Berit & Ola
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

Vi är i Skottland nu och det är en stor fördel att ha en bil som är 5.99. inte nog med att det blir billigare på färjorna, vi kommer på färjorna utan att skrapa balkarna under bilen eftersom överhänget är mindre. (en del färjor vi åkt nu hade vi inte ens kommit på med den gamla på 7.41) och självklart lättare att parkera...

/Cecilia
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Integrerad husbil 6m Tips

För egen del har jag strävat efter korta bilar för att enkelt kunna vända på fjällvägarna vintertid, men bytte för tre år sedan upp mig från en fyrhjulsdriven plåtis på knappa 6 m till min nuvarande terrängdugliga bil på 6,95 m; värdefulla extra utrymmen och hitintills inga problem på vägarna och naturligtvis inte heller på färjor.

aake
 
Toppen