• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

F

F.d. 50730

Guest
Vi ska till Polen och Tyskland och har lite funderingar.
1. Tips på saker att se och göra med våra barn/ungdomar.
2. Går det besöka Auswisch med barn som är 8, 12 och 15 år?
3. Måste man boka guide mm för besöka Auswisch eller kan man få guidning på plats ändå?

Vi vore väldigt tacksamma för svar.:mh2:
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

Många uppskattar Tropical Islands, nära Berlin tror jag. Europas eller möjligen världens största inomhusbad!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

Jag tycker absolut att man skall visa koncentrationsläger för sina barn innan allt faller i glömska. Det är kanske det enda sättet att sätta stopp för främlingshat och rasism som breder ut sig alltmer!
 
F

F.d. 50730

Guest
Sv: Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

Tacksam för tipsen. Visste inte om Tropical Island. Vi har tänkt åka till Auswisch men blev lite tveksamma när det stod att man rekommenderar från 13 år.
 
F

F.d. 50730

Guest
Sv: Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

Kan inte annat än hålla med. Tyvärr är det kanske inte de som behöver se det som åker :(
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

Jag hade nog också väntat med att besöka något koncentrationsläger några år. Vi funderar på det i år eller nästa år, men då är våra barn 13 & 15.
När de var 10 & 12 besökte vi Point Alpha som var en gränspostering under kalla kriget. Det tyckte vi var lagom "jobbigt", intressant osv. Värt ett besök om ni kör den vägen! The Point Alpha Memorial | Point Alpha Foundation
Ett annat kul ställe är äventyrsbadet i Erding norr om Munchen (Riktigt coola vattenrutschbanor, en del med 15-årsgräns...)
 
F

F.d. 50730

Guest
Sv: Tips på saker att se/göra med barn/ungdomar i Polen och Tyskland

Tack för tipsen!
 
Toppen