• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Akut vattenpumpproblem

Conny Holmlund

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
18417
Medlemskap
2024
Vi befinner oss nu i Moseldalen, Piesport, och när vi hade parkerat på en ställplats så får vi inte igång vattnet. Vi har en Burstner Delfin Performanc 625 och min fråga är: var sitter pumpen? Är det en dränkpump som sitter i vattentanken? Vi har full vattentank och på denna modell går det inte att öppna vattentanken utan att halva tanken rinner ut. Troligtvis är det luft i pumpen för man hör att den går. Några idéer på vad vi kan göra?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Akut vattenpumpproblem

Prova att skruva bort duschhandtaget, öppna bara den kranen och bara på kallt. Sug sen i slangen. Då borde det komma vatten. Om pumpen går och det ändå inte kommer vatten av egen kraft efter det så är det nog något knas med pumpen.
 
S

Staffan W

Guest
Sv: Akut vattenpumpproblem

Jag råkade ut för samma sak när jag hade tömt tanken helt och fick rådet att skaka på pumpen som sitter löst i tanken. Efter det kom vattnet.

Staffan
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Akut vattenpumpproblem

Råkade ut för samma sak på våran förra husbil! Pumpen gick men det kom inget vatten, det visade sig att slangen hadde lossnat på dränkpumpen som bara pumpade runt vattnet i tanken!

Hoppas det ordnar sig!
/Malbeck
 
Toppen