• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Återbetalning av Ställplatsavgifter

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
295
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Jag har en undran begär ni återbetalning av avgiften när man inte får valuta för pengarna.

Ställplatsavg oavsett prisnivå gäller väl mer än bara tömning, påfyllning av vatten och el

Trygghet och skydd mot skadegörelse när glada Volvo gänget eller begåvningreserven drar igång vid mörkrets inbrott ingår väl också i priset. Om inte detta uppfylls har vi ej fått valuta för avgiften mao pengarna tillbaka.
Skall vi bara ringa polisen som ev kommer och tar upp anmälan och därefter känna oss blåsta på några 100 lappar
 

Gotberg

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Köping
HBK-Nr
9212
Medlemskap
2022
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Hej Britt och Göran,
Att ni bara orkar.
Beträffande att begära pengar tillbaka, om ställplatsen har eller inte har de faciliteter ni anser ska ingå i priset kan ni väl kontrollera innan ni betalar, det är väl ingen som tvingar Er att stå på en viss plats.
Men var och en blir ju salig på sin tro, vissa gnäller på allt, andra försöker tänka först och slipper då gnälla så mycket.

Ha det
Christer
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag har en undran begär ni återbetalning av avgiften när man inte får valuta för pengarna.

Ställplatsavg oavsett prisnivå gäller väl mer än bara tömning, påfyllning av vatten och el

Trygghet och skydd mot skadegörelse när glada Volvo gänget eller begåvningreserven drar igång vid mörkrets inbrott ingår väl också i priset. Om inte detta uppfylls har vi ej fått valuta för avgiften mao pengarna tillbaka.
Skall vi bara ringa polisen som ev kommer och tar upp anmälan och därefter känna oss blåsta på några 100 lappar

Några hundralappar? ?, var det inte så sent som igår du ville uppmana till bojkott om det kostade mer än EN hundralapp.
Känns inte som det kan bli tillräckligt bra och tillräcklig billigt för er, måste vara lite tråkigt sätt att använda sin husbil på att leta efter dåliga och dyra platser att ställa sin husbil på.

lars
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Västerås är en gästhamn och samma säkerhet som en gästhamn. Som alla gästhamnar. Dvs ingen. Inga staket bommar. Som i Strängnäs eller Trosa.


Det finns säkert fler ställplatser som denna, men en av de bästa är absolut ställplatsen och småbåtshamnen LUNDÅKRAHAMN strax utanför Landskrona.
Förvånansvärt att den inte blivit utsedd till Sveriges bästa ställplats - här finns allt:
- samtliga tomter är sjötomter,
- tomterna är stora,
- bra restaurang med inom- och utomhusservering inne på området,
- inhägnat område som låses kl. 23 och öppnar kl. 07 - buset göre sig icke besvär...

På deras hemsida kan vi läsa följande i tillägg:

Ställplatser husbil, "Möjligheternas Hamn" - Position N55°51´42’’ E12°50´57’’ – 55.861716/12.849069
Ställplats direkt vid Öresund med möjligheter för surfing, kitesurfing, golf, fiske och utflyktsmål på såväl den svenska som danska sidan. Dessutom väldigt nära sundets pärla ön Ven.
Observera ej husvagnar!

El: Ja
Färskvatten: Ja
Sopkärl: Ja
Tömningsstation: Ja
WC/Dusch: Ja
Tvätt: Ja
Bensin och Diesel: Ja
Övrigt: Restaurang, Grillplats, Handikappanpassad toalett
Hamnen är inhägnad och låst nattetid (kod till lås utlämnas från hamnkontoret), samt tillses av vaktbolag.

Har du vägarena förbi, så välj denna ställplats - en av de bästa i Sverige !

Bosses och Gerds husbilsresor
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag tillhör väl dom som vill ha billiga eller helst gratis ställplatser. Men, efter att ha varit inne på Lundåkrahamnens hemsida & läst så är ju detta ett ställe som jag anser vara mycket prisvärt. Läget & alla dessa faciliteter för 150 kr/dygn som SCR-anslutna campingar tar 300-600:- för. Helt klart värt ett besök:)

Bennie
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag tillhör väl dom som vill ha billiga eller helst gratis ställplatser. Men, efter att ha varit inne på Lundåkrahamnens hemsida & läst så är ju detta ett ställe som jag anser vara mycket prisvärt. Läget & alla dessa faciliteter för 150 kr/dygn som SCR-anslutna campingar tar 300-600:- för. Helt klart värt ett besök:)

Bennie

Ja, och grindarna stängs vid 2200 tror jag, så där kan inte komma in dårar som vansinneskör på området. Det är en mycket bra ställplats. Får man inte valuta för pengarna så ska man kräva dem tillbaka anser jag. Det är inte att gnälla. Man ska inte acceptera vad som helst, se brevväxlingen ovan.
:rolleyes:
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
348
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag har väldig svårt vid att förstå denna diskussion. Att fråga om återbetalning för en ställplatsavgift var man har övernattat. Är det samma som att köpa en pose godis när man så har ätten all godis tycker man där inte var nog innehåll posen. och då vill man ha pengen tillbaks.
Man kollar innehållet innan man köper. Och är innehållet inte rätt är det ok att bråka över fel deklaration.

:twitcy:
 

Anette o Steve

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
MJÖLBY
HBK-Nr
9117
Medlemskap
2024
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Det finns inga väl normer för vad en ställplats ska innehålla. Inte heller för hur mycket den får kosta. Ordet ställplats betyder ju en "plats att ställa" bilen på.
Vill man ha fullservice tar man in på camping. Det finns en risk för att om våra krav på service och trygghet ökar så är ställplatser, snart små "citynära campingar" och priserna blir då därefter, dyrt. Snart är ju många ställplatser uppe i samma prisnivå som campingar
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag har en undran begär ni återbetalning av avgiften när man inte får valuta för pengarna.

Ställplatsavg oavsett prisnivå gäller väl mer än bara tömning, påfyllning av vatten och el

Trygghet och skydd mot skadegörelse när glada Volvo gänget eller begåvningreserven drar igång vid mörkrets inbrott ingår väl också i priset. Om inte detta uppfylls har vi ej fått valuta för avgiften mao pengarna tillbaka.
Skall vi bara ringa polisen som ev kommer och tar upp anmälan och därefter känna oss blåsta på några 100 lappar

Tror at livet och resor blir ganska så tröttande med denna inställning.
vi reser mycket och står på ställplatser i Sverige och utlandet och
kunna naturligtvis klaga på allt möjligt igennem många år. Fel på toalett,
busskörning, fel på priset, fel på elen, fel på tömning, vatten, dyrt vatten, fel på granner som sätter ut stolar o bord, fel på - ja- whatever:swoon:
men att dra igång en så byråkrati varje gång det er fel så blir det ju
heltidjob och inte semester och njutning. I mina ögon får man själv titta och godkänna en ställplats på eget ansvar och så bara acceptere vad som måtte komma. Vi kan inte rädda hela världen!
Orker liksom inte:spinny:
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag vill bara tacka bosse,Gerd för tipset om lundåkrabåthamn det är en av dom bästa ställplatser jag besöker just nu, mvh håkan
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Återbetalning av Ställplatsavgifter

Jag har en undran begär ni återbetalning av avgiften när man inte får valuta för pengarna.

Ställplatsavg oavsett prisnivå gäller väl mer än bara tömning, påfyllning av vatten och el

Trygghet och skydd mot skadegörelse när glada Volvo gänget eller begåvningreserven drar igång vid mörkrets inbrott ingår väl också i priset. Om inte detta uppfylls har vi ej fått valuta för avgiften mao pengarna tillbaka.
Skall vi bara ringa polisen som ev kommer och tar upp anmälan och därefter känna oss blåsta på några 100 lappar

Vill nog bara skapa en debatt med detta inlägg :cool::cool:

/Pelle
 
Toppen