• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin gps

F

F.d. 53061

Guest
Vi har en Nuvi 1450 idag men vill uppgradera oss.Vi vill ha en Garmin igen. Tips på modell som är bra?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Garmin gps

Hej, jag har Garmins modell Nüvi 3597 och är toppnöjd med den, glasskärm och magnetisk aktiv hållare är det jag värdesätter högst hos den.
Sen finns campingmodellen med större skärm, Camper 760 men den har jag inte själv så jag kan inte jämföra. :)

mvh jocke
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Garmin gps

Hej
jag har en Garmin Camper 760LMT-D och är helnöjd med den.
Den har en massa bra funktioner tex. handsfree, trafficlive, spårassistent, möjlighet att ansluta trådlös kamera och en hel massa andra finesser.
Och med Garmin express är det enkelt att föra över alla data från den gamla Garminen.
Mvh. Klas
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Garmin gps

Min gamla 1490 har gått över regnbågsbron. Behöver en ny liten enkel Garmin som komplement till plattan, och som enda navigator i personbilen.
De modeller jag tittat på 2597, 2599 o liknande. I specifikationen för alla dessa står det siffran 1000 på raden för antal platser, waypoints o favoriter.
Betyder det en begränsning i antal nedladdningsbara pois? I så fall får man inte in HBKs ställplatser mm.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Garmin gps

Hej Roland.
Jag har svårt att förstå innebörden av orden i den raden i specifikationerna, det står samma begränsning för min 3597, din döda 1490, 760 Camper, ett par modeller till som jag kollat vid buygarmin och ändå verkar det fungera.
Kan det handla om begränsningar i favoriter man knappar in manuellt? för begränsningen verkar inte påverka antalet pois från egna filer. :confused:

Jag törs inte säga att det kommer att fungera klanderfritt men risken är nog stor att begränsningen handlar om något annat än egna intressepunkter i egna filer.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Garmin gps

Har gått från TomTom till Garmin 2797, stor skärm. Har funkat bra. Vägvalet kan ibland vara lite knasiga. Det var bättre att lägga upp en rutt i TT, skrev man en stad som riktmärke la TT upp rutten så att man bara passerade staden, Garmin tenderar att vilja köra in. Ställplatser med bilder (tack Sjöberg) är suveräna i Garmin. Det enda jag retar mig på i min 2797 är att jag inte hittat en metod att ställa in vilka poi ikoner som skall visas på kartan, för många bankomater, parkeringar, matställen och för få serviceplatser.
Man kan ta bort alla ikoner men vissa vill man ju se. Vill du ha röstvarning tio fartkamerorna går det också att ordna, spela in ljudet i ogg och konvertera till wav. Är nöjd med min 2797.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Garmin gps

Ok, tack.
Då handlar jag och hoppas att det funkar.
:)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Garmin gps

Det bidde en billig Nuvi 2597 från Netonnet. Vid första påseendet verkar den mer eller mindre identisk med min gamla 1490, fast med ny menylayout .
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen