• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasigt avlopp dusch

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
:(:(
Idag när vi skulle göra rent i silen i duschen så sprack fästet för avloppet och slangen lossnade under duschgolvet. Fan fan fan ...
Kommer inte åt någonstans att nå in under duschgolvet...
Antar att det bara gäller att lämna in så hela duschgolvet monteras bort...
Semestern närmar sig och vi blir livrädda att inte vår verkstad hinner fixa.
Hur långt tid tar sånt??
Bifogar lite bilder

Glömde nämna att det gäller en Adria Sonic SBC 2015
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Visningar: 45
Senast ändrad:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt avlopp dusch

I vår förra husbil (Carthago) så lossnade slangen till avloppet i duschgolvet. Åkte in till en husbilsfirma utanför München strax innan stängningsdax. Vi fick en tid till morgonen efter. dom höll på med bilen i några timmar bara. Har ingen aning om hur dom bar sig åt. Så hittar du nån som kan göra det tar det nog inte så lång tid. (Vi hade tur att det gick på garantin också. inga problem med svenskköpt bil i Tyskland....)
/Cecilia
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Trasigt avlopp dusch

Ja, hoppas det är enkelt. Men jag lyckas tusan inte komma åt någonstans så man får under händerna och kan skruva.
Vi lämnar husbilen till handlaren här i Falkenberg imorgon bitti, så hoppas vi campea löser det snabbt! Husbilen är ju bokad för våra resor varje helg fram till semestern. Håller tummarna!
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt avlopp dusch

Får ju hoppas dom kan fixa det då. Vi fick inte in händerna så långt heller. fattar inte hur dom bar sig åt. Vi ville kolla när dom fixade det men tyskarna lät oss inte komma in i verkstan.......
/Cecilia
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Nä vi lyckades få fixat detta! Tack till Campea i Falkenberg som verkligen tog sig an jobbet. Tydligen hittade de en väg in under duschen och lyckades byta avloppet utan att ta bort duschen. Vi använder det så mycket så vi hade inte tyckt det var kul utan.
Ska hämta bilen idag redan! Håller tummarna att allt är rätt nu med lagningen!
Härligt!
 

Mats & Ulla

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Örebro
HBK-Nr
2138
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt avlopp dusch

Grattis till att ni har en verkstad som var lite mer kreativa än vad vi hade här i Örebro för två år sedan. De kunde inte fixa detta innan vi åkte på semester (trots att det var ca fyra veckor innan vi skulle åka), de trodde att de skulle behöva riva hela toalett och duschutrymmet, men vid reparationen som vi gjorde på hösten så lyckades de klura ut att de kunde ta bort toaletten och komma in den vägen för att sätta dit en ny bottensil. Det var ju bra i och för sig men hela vår sommar gick utan att vi kunde använda duschen och det var inte så kul. Det var då en ett år gammal Adria Compact. Precis samma fel som du visar på era bilder.
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Trasigt avlopp dusch

Detta hände även mig idag och ska försöka få duschavlopprt fixat. Jag bor i Örebro.... Vart vänder jag mig för att få bästa hjälp??
 
F

F.d. 53829

Guest
Sv: Trasigt avlopp dusch

Vi har exakt samma problem
Hände samma sak för oss nu för några dagar sedan.
Det verkar vara fel i monteringen, man har dragit sönder plasten när man skruvat fast avloppet.
 
Toppen