• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blocketannons

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Blocketannons

Säljaren tycks ju bo i Järvsö och det är väl begripligt om han vill ha en slant för att frakta bilen till Stockholm. I övrigt kan jag inte bedöma om priset är rimligt.

aake
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Blocketannons

Kollar man örkeljunga så finns den exakta förstabilden, och den bilen är fortfarande reggad på örkeljunga.

Så antingen har han snott bilden, eller är en fulnisse.

Postnummer i bägge annonserna går till samma ställe enligt kartan i alla fall.
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Blocketannons

Mycket dyrare i Örkelljunga och har gått fler mil, ett klipp för någon:twitcy:

MVH
Stig
 
F

F.d. 24697

Guest
Sv: Blocketannons

Säljaren tycks ju bo i Järvsö och det är väl begripligt om han vill ha en slant för att frakta bilen till Stockholm. I övrigt kan jag inte bedöma om priset är rimligt.

aake

Kan det vara så? Du kanske menade tvärt om för så är prissättnigen på Blocket. En slant för att köra upp den till Järvsö:)
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Blocketannons

Ser ut som samma husbil,men går man in på Bengt i Örkelljungas försäljning och söker på Knaus,så har B.Ö bil gått 14.600 mil,annars samma modell och år,och i annonsen på blocket har husbilen endast gått 9.700 mil,,,man kan undra???
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Blocketannons

Kan det vara så? Du kanske menade tvärt om för så är prissättnigen på Blocket. En slant för att köra upp den till Järvsö:)

Det var du som i ditt första inlägg skrev att bilen var billigare vid köp i Ljusdal.

Jag har svårt att tro att det ligger något bedrägligt bakom denna annons. Namn och telefonnummer utlagda (och på Hitta.se finner man även uppgifter om säljarens arbetsplats). Men det är förvisso inte förtroendeskapande om man som säljare lånar bilder av någon annan bil än den egna till annonsen, men ett nog så vanligt beteende.

aake
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Blocketannons

Jag har fortfarande inte fått svar av försäljaren, bara det är ju konstigt?
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Blocketannons

Annonser som inte visar bilder på säljarens vara utan har " lånade " bilder från andra eller som jag sett ibland bilder från tillverkaren brukar jag hoppa över eftersom jag vill se den verkliga varans bilder för att kunna göra en första bedömning om det är något att gå vidare på.

Kan man " låna " bilder så kan man nog även ta egna foton och lägga in, annars så får man be nån om hjälp.

Även om varan finns och säljaren är seriös så är inte annonsen seriös och man kan även fråga sig om det är lagligt att " låna " bilder från andra säljare.
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Blocketannons

När man går in och tittar på invändiga utrustningen på Bengt i Örkelljungas husbil,är det ju inte samma inredning ,se bara på köksinredningen och sängöverkasten,,,,,,troligtvis lånat fotot av husbilen hos B.Ö
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Det är kanske någon som vill skoja med en nybliven 50åring då
säljaren nyss fyllt 50år. Grattis i efterskott. :)

Den ena annonsen kanske hamnade på fel ställe så han gjorde en ny och den gamla kanske inte går att ta bort i en handvändning.

Det är väl bara att vänta tills någon får ett svar av säljaren
innan spekulationerna blir vidsträckta.
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Blocketannons

När man går in och tittar på invändiga utrustningen på Bengt i Örkelljungas husbil,är det ju inte samma inredning ,se bara på köksinredningen och sängöverkasten,,,,,,troligtvis lånat fotot av husbilen hos B.Ö

Jo, bilderna invändigt ser ut att vara från säljarens bil, men har man besvärat sig med invändiga bilder så kan man nog ta några utvändiga också så att man får lite koll på utvändigt skick.
 
F

F.d. 24697

Guest
Sv: Re: Blocketannons

Det är kanske någon som vill skoja med en nybliven 50åring då
säljaren nyss fyllt 50år. Grattis i efterskott. :)

Den ena annonsen kanske hamnade på fel ställe så han gjorde en ny och den gamla kanske inte går att ta bort i en handvändning.

Det är väl bara att vänta tills någon får ett svar av säljaren
innan spekulationerna blir vidsträckta.

Det kan nog vara den troliga orsaken till "annonsen". Jag vill tro det:)
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Blocketannons

Ser man på säljarens egna bilder är nog anledningen till att de inte tagit egna utsidesbilder att de hade behövt flytta bilen för att kunna fota den... (Buskar och andra fordon runt om!)
 
Toppen