• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Låshjälp.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Hej, har varit inne på Heo Solutions hem sida å tittat på lås , men jag hittar inte nåt ställe där man kan beställa. Vet ej om det är samma som HeoSafe, men lika illa att hitta själva beställningen där. Hjälp tack. MVH fransen.
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Lite konfunderad när det gäller Hero Safe hyttdörrlås Ducato. Kama och Campingzubehör Friz Berger visa samma produkt. Kama 1995 SEK Friz Berger
96.99 € i princip halva priset. (För det är väl ett par även i Tyskland). Båda är avsedda för montering ovanför armstödet. På Hero Safe hemsida sitter de snyggt integrerat i armstödet. Hur fästs dessa båda varianter på dörren. Kama säger att ingen borrning krävs. Det måste väl också finnas ett mothåll som monteras i karmen annars tar ju kolven bara i en plastlist. Var köper man de som är integrerade med armstödet. Enligt Hero Safe hemsida 125€ per par. Men det går inte att beställa på deras sida. Detta var många frågor men kan någon hjälpa mig att reda ut dessa frågetecken.
 
F

F.d. 25941

Guest
Sv: Låshjälp.

Om du tittar på sista bilden längst ner på sidan så ser du att låset "bara" fäller ut kolven mot dörrkarmen: Diebstahlschutzschlösser für Fahrerhaustüren

Om du vill ha kontakt uppgifterna till heosolution så maila mig(jag fick dem från Juhani) eller Juhani så får du en mailadress som de svarar på!

Ducatolåsen är par och finns antingen med nyckel eller utan. Jag valde den med nyckel, den utan känns mindre säker eftersom man då kan demontera lilla sidofönstret och sedan enkelt vrida om låset genom att sticka in armen.

Låsen skall enligt utsago från Juhani även finnas i två färger, grå eller svart!
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Lite konfunderad när det gäller Hero Safe hyttdörrlås Ducato. Kama och Campingzubehör Friz Berger visa samma produkt. Kama 1995 SEK Friz Berger
96.99 € i princip halva priset. (För det är väl ett par även i Tyskland). Båda är avsedda för montering ovanför armstödet. På Hero Safe hemsida sitter de snyggt integrerat i armstödet. Hur fästs dessa båda varianter på dörren. Kama säger att ingen borrning krävs. Det måste väl också finnas ett mothåll som monteras i karmen annars tar ju kolven bara i en plastlist. Var köper man de som är integrerade med armstödet. Enligt Hero Safe hemsida 125€ per par. Men det går inte att beställa på deras sida. Detta var många frågor men kan någon hjälpa mig att reda ut dessa frågetecken.

Här kontakt som grejade min HeoSafe beställning:
Kubesch Diana

HEOSolution
Dürrlauinger Str.3
89356 Haldenwang
Deutschland
tel: 0049- (0)8222.41.22.16
fax: 0049- (0)8222.41.22.17
HEOSolution - Ausbaumöglichkeiten für Wohnmobile und Wohnwagen
d.kubesch@heosolution.de
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Om du tittar på sista bilden längst ner på sidan så ser du att låset "bara" fäller ut kolven mot dörrkarmen: Diebstahlschutzschlösser für Fahrerhaustüren

Om du vill ha kontakt uppgifterna till heosolution så maila mig(jag fick dem från Juhani) eller Juhani så får du en mailadress som de svarar på!

Ducatolåsen är par och finns antingen med nyckel eller utan. Jag valde den med nyckel, den utan känns mindre säker eftersom man då kan demontera lilla sidofönstret och sedan enkelt vrida om låset genom att sticka in armen.

Låsen skall enligt utsago från Juhani även finnas i två färger, grå eller svart!

Jag skall ta några foton på den gråa varianten och hur den sitter i inredningen.
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Bryta sig in eller ut? För att nå låset så måste man först slå sönder rutan.

Normaltjuven brukar ha skruvmejsel och inte komplett verktygsväska.

Jag är trygg med att ingen kommer via mina dörrar när jag sover i bilen.
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Jag skall ta några foton på den gråa varianten och hur den sitter i inredningen.

Det är klart att det går bryta upp det mesta med mycket kraft men jag tror att låset fördröjer inbrotten en tid. Bilder på den gråa varianten.
 

Bilagor

  • DSC06962.JPG
    DSC06962.JPG
    4,2 MB · Visningar: 5
  • DSC06964.JPG
    DSC06964.JPG
    4 MB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Tack alla för bra information men det blev efter diskussioner med Kama i Kalmar i eftermiddag Thules säkerhetslås för bildörrarna. Det var vad de rekommenderade. De har en stor .överliggare som går en bra bit in över karmen. herosafe går knappt över plastlisten och kan forceras ganska lätt. Låsbara Thule var dessutom halva priset mot herosafe i Sverige.
 
F

F.d. 25941

Guest
Sv: Låshjälp.

Heosafe med nyckel ger falsk säkerhet. Det är klent uppbyggt och kan med skiftnyckel eller polygrip lätt vridas upp genom att ta fast i vredet.

Visst kan man vrida sönder låsen men då tror jag faktiskt att det är lättare att sätta kofoten i bodelsdörren och vrida till (iaf fall på min bil med hyfsat tunn dörr) :) Ett rejält brak lär det bli i vilket fall och det är kanske det viktiga ifall man ligger och sover?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Låshjälp.

Hjälplåsen fyller en funktion till. Skulle någon öppna framdörren med en multi elektronisk fjärrkontroll så kommer de inte in pga detta mekaniska skydd.
 
Toppen