• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"HBK Årsmötesgolf 2015" - Summering

F

F.d. 50620

Guest
Då var årets första golfträff avslutad.
Vi var 32 tappra som gjorde upp om prisbordet på Bråvikens Gk i Norrköping.
Söndagen den 17 maj så spelades det parspel på en alldeles utmärkt par-3 korthålsbana med samma fina skick på både bunkrar, fairways och greener som på stora banan. Paren lottades tillsammans.

Lite regn och blåst verkade inte störa spelarna och kanske allra minst dagens vinnande par vilket var Lotta Lassbo från Jönåkers Gk i par med John Borg från Söderköpings Gk - det delades också ut ett tröstpris till de som utnyttjade greenfee-avgiften till fullo och dessa var .........? och dessutom blev det också ett lottat pris.

Efter dagens golfande var det mingel med grill som gällde.

Måndagen den 18 ds så spelades det 4-bollar-slaggolf över 18 hål.
Ganska mycket vind vilka dessutom inte var direkt värmande gjorde att tröja på gällde och kanske det för vissa inte räckte med en utan fler tröjor.

Vi spelade med "Golf Ident" vilket var en nyhet för de flesta - detta gjorde att penna och scorekort kunde lämnas hemma då vi istället registrerade scorerna via elektronisk väg direkt till shopen.

Och nu till resultaten:

På första plats bland damerna kom Marianne Kesak från Reftele Gk - på andra plats hittar vi Kerstin Sandström från Bråvikens Gk och trea kom Ann-Britt Rangefelt från Söderköpings Gk.

Bland herrarna kom Jan Bergström från Degerfors Gk på första plats och Thord Källström från Bråvikens GK kom tvåa samt tredje platsen tog Jakob Loser från Tyresö Gk hand om.

Närmast hål placerade Rolf Eriksson från Surahammars Gk sin boll.
Även denna dag delades det ut tröstpriser till de som hade längst väg hem och dessa var.........?
Också lottade priser fanns med på prisbordet.

En gemensam applåd till alla pristagare följde.

Dagen avslutades ånyo med mingel och grill.

Jag tackar alla deltagare som ställde upp i denna golftävling och jag tackar även Er som hade tänkt att komma - många ggr är det ju tanken som räknas!

I samband med nästa års HBK Årsmöte så finns redan planer på att köra "HBK Årsmötesgolf 2016" och tanken är att vi även då spelar på Bråvikens Golfbana - jag återkommer med inbjudan.

//Thord & Ninni
 
Senast redigerad av en moderator:

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: "HBK Årsmötesgolf 2015" - Summering

Tack för en trevlig helg, ser fram mot en ny tävling till nästa år. Hoppas då på bättre väder för vid vår ålder hjälper inte varma kläder.

Hälsningar Ingela Bertil ( Tristan )
 

Humlanlotta

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
14379
Medlemskap
2025
Sv: "HBK Årsmötesgolf 2015" - Summering

1000 tack till er Thord och Ninni för ett fantastiska arbete inför, under och säkerligen även efter en väldigt lyckad träff! Tack över till er alla andra trevliga, vänliga mänskor. Hoppas vi ses snart igen! Hälsningar Lotta och Hasse
 
Toppen