• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plasthattar?????

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Jag håller på att byta plywoodplattan framför instrumentpanelen på min Hymer B654 -95. Alla skruvskallarna till luftkanalen och mattan hade plasthattar. Var hittar jag nya såna. Vita finns men jag kan omöjligt hitta grå hattar. Någon som vet var jag hittar såna?
Egentligen skulle jag bara byta ut den fula originalmattan mot en ny mörkgrå istället. Jag upptäckte då att den gamla plattan var alldeles förstörd av fukt. Det verkar som problemet har varit kondensvatten från rutan. Det blir mycket mer jobb än jag hade tänkt.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Plasthattar?????

Har du möjlighet att lägga ut en bild & mått på en plasthatt så blir det lättare att hjälpa till?

Bennie
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Plasthattar?????

Hejsan, säkert inte billigast men kanske enklast om de är svåra att hitta, är att kontakta hymercenters reservdelar i Örebro, som förhoppningsvis kan få fram rätt färg som reservdel.

Reservdelar, beställningar
Sköts centralt av Hymer Center Örebro


Lycka till. M.v.h. JANKRO.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Plasthattar?????

Får du tag på vita så har Biltema eller andra butiker olika nyanser på spray.
Jag har använt spray innan montering när jag har behövt komplettera plasthattar eller andra detaljer som inte stämde i kulören.
Krister.
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Plasthattar?????

Bauhaus har ett stort sortiment i olika färger och storlekar!
 
Toppen