• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa SOG sats, postorder?

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Enl SOG i Tyskland är detta företag representant i Sverige. Jag beställde själv
därifrån, leverans dagen efter till ett mycket bra pris.


Auto Comfort i Vellinge HB
Bangårdsvägen 33
23592 Vellinge
Mobil: +46 70 7417125
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Jag jämförde några tyska postorderföretag med några svenska och fann att priset inte skiljde särskilt mycket. Därför köpte jag en SOG II från svenska Campingtillbehör 4U.se som var det billigaste svenska. Detta företag har jag bara positivt att säga om.

Johan K.
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Det verkar inte vara några problem, eventuellt har jag lite trångt om plats på min men det ska nog gå att lösa.

Jag kan gärna berätta mer efter att jag har monterat min

//Peter Rydh
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Jeg monterte på en husbil vi hadde i Australia, tror det tok om lag en halv time. To verktøy nødvendig en stjerne skruvmeisel og er hulsåg, tror det var 32 mm. Kjøpte i Tyskland og hadde med i reisveska til Down under.
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Idag kom grejerna från Autocomfort, det ska nog gå att få dit. jag får åka och köpa ett 35mm borr bara men det är ju alltid bra att få ursäkter för att köpa fler verktyg.

Jag ska bara fixa färdigt fuktskadan jag håller på med sen blir det sog och invertermontering, premiären är bokad till Bugrun nästa helg!

//Rydh
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Tack för tipset, men jag har redan två eller tre satser med hålsågar plus dosfräsar i tre storlekar, det dom behövs nu var ett 35mm gångjärnsborr, jag tror att det funkar bättre är en hålsåg för att ta upp hålet i tanken, till luckan hittade jag en 35mm hålsåg på jobbet.

//Peter
 

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Jättesnygg installation, funderar oxå på att montera SOG, men har en fundering , hur gör man då man tömmer, har man ett extra lock till tömmningsröret? Eftersom vi har toaluckan placerad som på er bild, blir det odör från filtret , vi har ofta vårt bord utomhus placerat i närheten av luckan.
 

Linder

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Jättesnygg installation, funderar oxå på att montera SOG, men har en fundering , hur gör man då man tömmer, har man ett extra lock till tömmningsröret? Eftersom vi har toaluckan placerad som på er bild, blir det odör från filtret , vi har ofta vårt bord utomhus placerat i närheten av luckan.

Plugg följer med, jo det kan lukta vid "utblåset", det finns så man kan ha "utblås" på andra ställen, t ex under eller ovanpå bilen. Hör med leverantören.
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Nu har jag monterat min sats, det var lite trångt att skarva på strömförsörjningen men annars gick det rätt smidigt, jag har dessutom extremt trång mellan lucka och tank.

Jag reagerade dock på att det inte verkade vara mycket till flöda i fläkten men det lär väl räcka.

//Peter
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Köpa SOG sats, postorder?

Jättesnygg installation, funderar oxå på att montera SOG, men har en fundering , hur gör man då man tömmer, har man ett extra lock till tömmningsröret? Eftersom vi har toaluckan placerad som på er bild, blir det odör från filtret , vi har ofta vårt bord utomhus placerat i närheten av luckan.

Det följer med en plugg. När man tar ur slangen till fläkten, i skruvkorken, sätter man i pluggen, så är det tätt.
 
Toppen