• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Amerikansk Husbuss/Bil inköp

F

F.d. 19293

Guest
Hej!
Funderar starkt på att sälja min bostad och köpa en lya på 4 hjul. Har en mindre (6m) som jag bott i ett år tidigare. Känner att denna gång vill jag ha betydligt större med mer bostadskänsla.

Vad har ni för erfarenhet av de amerikanska? Hur är dom att köra? Vilka nackdelar finns det med att åka i en runt 10m. Krånglar grejorna? Rostkänsliga? Hur är dom på vintern att köra?

Tanken är att när jag jobbar så har jag den på parkering i ett villakvarter som det är tillåten parkering på. På helgerna drar jag ut o hälsar på vänner mm. Finns ju gott om parkeringar vid badplatser osv.

Är det någon vänlig själ som känner för att ringa och berätta så är jag ju ännu mer tacksam. Mitt nr är 0735-460318
Tack på förhand!
Håkan
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Amerikansk Husbuss/Bil inköp

Har du klarat ett år med en 6-metersbil är fyra meter mer ingen större belastning men kommer att kosta en slant på vintern när det gäller uppvärmning. :)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Amerikansk Husbuss/Bil inköp

Kosta mer än vad då, en villa? :wink:

Det är flera av oss här som bott i +10m (jag i 28kvm)
Amerika byggda bilar som kan ge sin åsikt i frågan! :)

Med 3år i Crescendon delger jag gärna mina åsikter,
går bra att nå mig vardagar 17-22, helger när som...

Vänl. Magnus
0705 - 919480

Har du klarat ett år med en 6-metersbil är fyra meter mer ingen större belastning men kommer att kosta en slant på vintern när det gäller uppvärmning. :)
 

stavgård

HBK Medlem
Inlägg
310
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Sv: Amerikansk Husbuss/Bil inköp

Hej har en Monaco Diplomat med 3 utskut 11,70 lång åker jättebra och verkar vara bra kvalité.Men om det händer något så finns det inte många att rådfråga MVH Kenneth tel 0707644561:yes:
 
Toppen