• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Satellitmottagare

Sven21

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Rättvik
HBK-Nr
6047
Medlemskap
2024
Hej ! Har köpt en husbil med parabol och en Öyster-mottagare enligt radiohandlarn kan jag ej se dom vanliga svenska kanalerna, någon som har ett bra tips va jag ska skaffa mej?:music-icon:
 
F

F.d. 50343

Guest
Sv: Satelitmottagare

Hej.

Jag skaffade mig ett Canal Digital-kort. Enligt hörsägen skall den tydligen fungera bäst även nere i södra Europa. För att få svensk text på vissa kanaler måste du gå in på text-tv och söka rätt på textningen (lite irriterande men det fungerar). Det har inget att göra med att det är Canal Digital utan det beror på själva parabolsystemet/boxen (Oyster).

Jag har väl de flesta svenska kanalerna, men jag tittar mest på nyheterna och sedan på film och Discovery. Om kanal 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 mfl finns eller inte vet jag faktiskt inte. Men 1.an, 2:an och 4:an finna i alla fall.

Med vänlig hälsning
Anders
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Satelitmottagare

Om du inte har Canal digital eller Viasat hemma så kan du beställa ett "frikort" från någon av dessa så kan du se dom fria kanalerna, du behöver en box att stoppa kortet i också. Din radiohandlare är nog inte riktigt uppdaterad

Med vänlig hälsning

Stig
 
Senast redigerad av en moderator:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Satelitmottagare

Har du Canal Digital hemma kan du för ett par hundra extra per månad få ett dubblett kort och slippa flytta kortet mellan boxarna vilket ofta gör att det tar några timmar innan du har funktion. Med ett dubblettkort får du samma utbud som hemma.
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Satelitmottagare

Har du Canal Digital hemma kan du för ett par hundra extra per månad få ett dubblett kort och slippa flytta kortet mellan boxarna vilket ofta gör att det tar några timmar innan du har funktion. Med ett dubblettkort får du samma utbud som hemma.

Jag har Viasat och brukar ta med kortet, måste ringa ett samtal men sedan kommer bilden direkt

Med vänlig hälsning,

Stig
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Satelitmottagare

Har du Canal Digital hemma kan du för ett par hundra extra per månad få ett dubblett kort och slippa flytta kortet mellan boxarna vilket ofta gör att det tar några timmar innan du har funktion. Med ett dubblettkort får du samma utbud som hemma.

Hej
Har precis skaffat C D med tvillingkort. Har ännu ingen parabol hemma, men har en på husbilen och där fungerar det perfekt. Tanken är sen att....
Det ena kortet ska sitta i huvud TV´n hemma, det andra i ett sovrum. När jag åker iväg med husbilen vill jag ta med sovrumskortet till min husbil där jag har en C D paring CA-modul in direkt i TV´n. ( En LTC 19" )
Alla boxar och CA-modul är kopplade till C D.

Menar du att de då tar ca: två timmar innan jag får bild om jag flyttar på kortet?
------
Så här står det på C D:
Kopplingen mellan programkort sk pairing och box finns för att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter samtidigt som den skyddar dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet.

Detta innebär också att du som har Tvillingabonnemang inte kan byta kort mellan boxar av olika märken. Du kan dock flytta korten fritt mellan dina kopplade Canal Digital boxar.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Satellitmottagare

Inte på CD men på Viasat kan det göra det då man får registrera om boxen till kortet antingen genom att ringa eller att göra det på Internet. CD kan ta tid första gången men sedan är det inga problem bara boxarna är registrerade tillsammans med korten
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Satellitmottagare

Har byttet både tuner og CA med CD uten å være i kontakt med CD. Byttet fra en SD til HD fra Ten-Haaft for et år siden, og har to forskjellige CA moduler. Eneste ventetid er når kortet ikke jar vært benyttet på noen uker, da tar det opp til en halv time før dekodingen funker.
 
Toppen