• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nidingsdåd i Lysekil

Anita / Soren

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2024
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Vi åkte därifrån på lördagen så vi slapp undan klottraren. Svårt att förstå det roliga i sådana tilltag
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Utfäst en belöning på några tusenlappar för "artisten" har ju lämnat sin "tagg" klart och tydligt.
Om det däremot finns någon ersättning att kräva från förövaren är knappast troligt för där går nog hela veckopengen till sprayburkar och div. berusningsmedel.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.530
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Hej!

Jag har även varit i telefonkontakt med kommunen igår. Man ser från kommunen mycket allvarligt på det inträffade och vill tillsammans med Polisen gå till botten med detta.

Man har haft problem en hel del problem med klotter på olika platser och ser idag inte att att detta var riktat mot att just husbilar finns i Lysekil.

Jag har påpekat att vi måste kunna lita på att inget händer och att vi kan sova lugnt och tryggt även i Lysekil. I annat fall väljer säkert de flesta att åka till en annan plats. HBK kommer att ha fortsatt kontakt med Lysekils kommun för att följa upp ärendet.

Vi får hoppas att allt löser sig.
 
F

F.d. 30553

Guest
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Hej Åke
Som nybliven husbils ägare, så blev jag inte förvånad, grejen för dom här vandalerna är att synas,vilket dom gör på en husbil, stora släta ytor och så rullar den på vägen. Därför är det så vanligt med klotter på tågen, rullande fordon då får dom ut sitt klotter budskap. Men husbilar är något nytt för mej, har nämligen yrkes erfarenhet av detta gissel.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Jag tycker det var olyckligt att det kom ut i pressen. Och nu är det dessutom ute på Googles. Inte omöjligt att det smittar av sig. Nu får jag installera mitt 10:e larm - backsensorer på höger sida också. Som tur är behövs inga sådana larm på Gotland bland alla kaniner som "falsklarmar".
 
F

F.d. 54949

Guest
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Decker skrev att veckopengen gick till sprayburkar, det tror jag inte, det är nog vi som betalar burkarna. Om alla färgburkar var inlåsta på mackar och övriga försäljningsställen skulle nog klottret avtaga en hel del. Brandis.
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Råkade ut för samma sak iGbg Hisingen. Gjorde polisanmälan och påtalade att de rara barnen hade ju skrivit sin "tagg". Kom och ta ett kort på den så finns det ju om ni skulle få fatt på raringarna på annat ställe o tidpunkt. När de skriver/ritar egen signatur är det i mina ögon som en enkel bekännelse. Men Polisen hade inte tid att komma. Var väl fika eller lunch kan jag tro.
Lyckades få bort det tack vare att bilen var nyvaxad. Skarpt medel och trasa med varmt vatten. Tack o lov fick jag inte tag i raringarna.....
/ Frank
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Ja västkusten igen fientligt inställt till oss åker aldrig dit.
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Nidingsdåd i Lysekil

Hej!

Hur har det gått för er som fick bilarna sprayade. Gick det att tvätta bort färgen och därefter polera. Eller....?

:mad:
 
Toppen