• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

flygintresse

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024

Hmm. När får jag åka med då?. :)
Jag åkte första/senaste gången när jag gick i grundskolan. Känslan när jag ser ett segelplan utan motor är att alla håren reser sig på kroppen och man minns hur fantastiskt det var att flyga 500m upp i luften.
Tack för att du delar med dig av dessa fina bilder.
//Tony
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Re: Sv: flygintresse

Tony det är bara att ta husbilen ner hit så ordnar vi väl det.

Tack så jätte mycket. Jag vet hur mycket arbete det behövs för att göra allt runt omkring en endaste flygning så jag tar med hela familjen så får dom jobba och du o jag flyger.:D:D
Vi får se om jag törs. :)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: flygintresse

Här vill jag visa ett plan som är lite speciellt! Kortare vingar men en väldans klump. Men som tål en hel del upp o ner o kors o tvärs. Det skall Gustav sonen flyga VM i iår i Tjeckoslovakien. Och det kallas konstflyg. Det är stationerat i Eskilstuna i vanliga fall men de får låna det ngn gång det har han gjort en vecka sedan överlämnades till Borås där en kille håller till som också skall vara med i VM. Planet tål +9g--7g. Träningsläger i Motala i helgen Skärstad.


003.JPG

046 (2).JPG

168.JPG
 
Senast ändrad:

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: flygintresse

Det vore trevligt att komma och titta. Var och när är det?
Hälsningar Lasse
 
Toppen