• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Displayen till Alde

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej.

Har en fråga angående displayen ? Den bara försvann, inte displayen men texten ??????
Vad göra ? Hur länge gäller garantin? Till vem ska man vända sig, till tillverkaren eller försäljaren ?
Många frågor, blir det svar ????

Mvh
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Displayen till Alde

Det kan vara lite blandat med fel. Har du 12V fram till pannan, så kan det vara värmesäkringen på elektronikkortet som har löst ut (drabbade oss i Spanien i år) lödde dit en kabel förbi värmesäkringen och körde så ända tills vi kom hem, men med en extra tempgivare för övervakning av pannrummet. Serviceställen finns på Aldes hemsida om du inte vill felsöka själv.
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: Displayen till Alde

Prova att lossa displayen och dra ur och sätt tillbaka strömanslutningen. Det hjälpte mig en gång då min display strejkade!
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Displayen till Alde

Hej.

Har en fråga angående displayen ? Den bara försvann, inte displayen men texten ??????
Vad göra ? Hur länge gäller garantin? Till vem ska man vända sig, till tillverkaren eller försäljaren ?
Många frågor, blir det svar ????

Mvh

Detsamma hände mig för ett år sedan. Jag kontaktade Alde som sände en ny display utan kostnad. Inte svårt att skifta.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Displayen till Alde

Okey lite mer tips! Har du kollat med ett universal instrument att du har kontakt igenom värmesäkringen , det finns en instruktion under locket till pannan var den sitter placerad. Har du 12 V fram till pannan ? Dra ur och sätt tillbaka 12v kabeln så nollställs pannan.
 
Toppen