• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kvalitet hos Axel-augustin

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Förra våren så bytte jag generator. Köpte en ny hos Axel-Augustin. När jag skulle byta den så ramlade den inpressade muttern ut. Tur så kunde jag ta muttern från den gamla generatorn. Så den gick att montera.
Tappade ljuddämparen beställde en ny från Axel-Augustin. Bytte den och har kört ca 200 mil. När jag kom ut till husbilen idag så ser jag att ljuddämparen hänger ned. Hela svetsfogen mellan röret och dämparen har släppt. Har jag bara otur eller har fler råkat ut för kvalitetsproblem.
Ha det
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet hos Axel-augustin

Jag har svårt att hitta delar på annat håll. Är det någon som har koll på var man hittar en ljuddämpare till en Peugeot J5, 2,5 Td från 1993
Peter
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Kvalitet hos Axel-augustin

Det borde nog vilken som helst av Mekonomen, autoexperten med flera kunna ordna.
En länk hos en av dem, jag sökte på J5 290 2,5 TD och fick fram det här: Klicka art nr för ingå. delar - PE61107
Bästa sökningen blir dock med rätt registreringsnummer.
Kvaliten på grejerna vet jag inte om de är bättre än augustins grejer, men efter endast 200 mil så borde din dämpare gå att rädda med en svets, även om det känns surt och är tråkigt.
Ibland känns det som man bara köper idén och råmaterialet och den slutliga kvalitén får man ordna själv. :D

mvh jocke
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet hos Axel-augustin

tog bort ljuddämparen idag. Och då ser jag att det inte är Axel-augustin som har dålig kvalite, utan det är jag som har kört för fort över något gupp. Har skrapmärken under dämparen. så felet var självförvållat
ha det
 
Toppen