• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott på ställplats.

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Inbrott på ställplats.

De öppnar bilen med centrallåset. Då avaktiveras också larmet.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Inbrott på ställplats.

Ett av mina nio larm går på bilnyckeln, tre via mobilen, två helautomatiska och resten med knappar, bl a "backsensorer" längs höger långsida,
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Inbrott på ställplats.

Ett av mina nio larm går på bilnyckeln, tre via mobilen, två helautomatiska och resten med knappar, bl a "backsensorer" längs höger långsida,


Funktionssäkerheten för så många larm av hemelektronikstandard måste ju göra att risken för falsklarm är förhöjd. Pyjamasövningar mitt i natten är kul.:)
Åke
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Inbrott på ställplats.

Det har väl hänt förr att många bilar drabbas Vägpirater angrep nio husbilar på en enda rastplats | GT Men samtidigt säger Tv reklamen att det begås ett villainbrott i Sverige var 23-24 minut. Så jämfört med det är nog husbilarna rätt förskonade och risken att få ett inbrott hemma medan man är iväg betydligt större.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Inbrott på ställplats.

Funktionssäkerheten för så många larm av hemelektronikstandard måste ju göra att risken för falsklarm är förhöjd. Pyjamasövningar mitt i natten är kul.:)
Åke

Håller med dig fullständigt. Kaninerna på Gotland drar igång backsensorerna kl 4 på morgonen. De andra 8 har aldrig fellarmat och två är proffs-larm. Sen kan jag berätta en hemlighet. Vi använder bara de larm som behövs för stunden. Så när vi reser i Europa är det bara det vanliga larmet med nyckeln som vi använder samt ett och ibland två av SMS-larmen.
 
Toppen