• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besikta husbilen Billigt

F

F.d. 55616

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Hur mycket betalade du?
Kvittot är oläsbart!
Var det bara besiktning av HB eller gjordes fler tester?
Värt att köra 10 mil x 2?
Ska besiktiga vår HB i sommar så det är bra att få tips.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Besikta husbilen Billigt

Hur mycket betalade du?
Kvittot är oläsbart!
Var det bara besiktning av HB eller gjordes fler tester?
Värt att köra 10 mil x 2?
Ska besiktiga vår HB i sommar så det är bra att få tips.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
[/QUOTE

Om du zoomar in på kvittot så går det tydligt att avläsa 480 kr ... bra pris
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Hur mycket betalade du?
Kvittot är oläsbart!
Var det bara besiktning av HB eller gjordes fler tester?
Värt att köra 10 mil x 2?
Ska besiktiga vår HB i sommar så det är bra att få tips.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Det går att förstora kvittot genom att klicka på det, då blir det läsbart. Det var enbart bes av husbilen ej gastest.
Men priset var 480 kr

JOE
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Snabbaste svaret hittills 3 minuter!!!!
Tack ha en bra dag.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
F

F.d. 55705

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Det var en jäkla skillnad det! Tror jag betalade 800kr i Halmstad hmmm
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Jag betalade 800:- på Bilprovningen i Göteborg förra veckan.
4250 kg.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Det är nästan samma pris som Besikta tar för en pb i Mjölby. De va billigt,lönar sig nästa år att ta en semestertur till Gävle och besikta samtidigt. :)
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Besikta husbilen Billigt

Ska besikta den här månaden 800.- betalade 490 förra gången på samma ställe snacka om vinsthöjning :mad:
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Besiktigade i Helsingborg i början på veckan 800kr ....4,5 tons bil. Bra timpeng , det tog 15-20 min från mitt nummer kom upp tills jag körde därifrån/Staffan
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Det är inte endast priset utan även kompetensen hos personalen som gäller.
Besiktigade hos Dekra i Karlstad för rvå år seden och fick bl.a. en anmärkning på "diffust dimljus", finns inga dimljus på bilen men däremot DRL.
Kanske inte så knepigt när den som fyllde i protokollet hela tiden satt bakom ratten och förlitade sig på den som gjorde själva jobbet.
Skickade mail till DEKRA och fick ett svar från besiktningsmannen som uppmanande mig att återkomma för att utreda min diffusa dimmstrålkastare.

Billigt behöver inte var bra, men ett sätt att få klirr i kassan.

För egen del blir det ingen mer DEKRA när det finns så många andra att välja på.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Jag har varit utsatt för nästan samma sak hos bilprovningen. Så det är nog lika över lag. Det finns bra besiktningsmän och sämre. Alla yrkeskategorier har det så.

JOE
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Besiktade som första husbil på Dekra Linköping 480:- och köpte till gastest 200:- tyvärr visste dom inte att det finns säkerhetskran i gasolkofferten men givetvis instruerade jag dom och bjöd på testen som utbildning med godkännande märke som det bör. Inget snack om DRL eller trimchipp som är monterat. Bytte till Fiats snygga skinn ratt som sitter i bilar med automat kostnad 2644:- bytte ratten själv lite trixit med att frigöra airbag (trycker in stiften från baksidan av ratten) givetvis urkoppat batteri. Kan rekommendera ra denna ratt med ny växelspaksknopp i samma design. Erbjudandet kom i brevlådan från Fiat Professional men den lokala handlaren visste givetvis inget om erbjudandet men beställde med rätt art nr. Som sagt inga felmeddelande efter byte och allt frid och fröjd.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Besikta husbilen Billigt

Besiktade som första husbil på Dekra Linköping 480:- och köpte till gastest 200:- tyvärr visste dom inte att det finns säkerhetskran i gasolkofferten men givetvis instruerade jag dom och bjöd på testen som utbildning med godkännande märke som det bör. Inget snack om DRL eller trimchipp som är monterat. Bytte till Fiats snygga skinn ratt som sitter i bilar med automat kostnad 2644:- bytte ratten själv lite trixit med att frigöra airbag (trycker in stiften från baksidan av ratten) givetvis urkoppat batteri. Kan rekommendera ra denna ratt med ny växelspaksknopp i samma design. Erbjudandet kom i brevlådan från Fiat Professional men den lokala handlaren visste givetvis inget om erbjudandet men beställde med rätt art nr. Som sagt inga felmeddelande efter byte och allt frid och fröjd.

Har du någon bild på ratten ?
 
Toppen