• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besikta husbilen Billigt

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Besiktade som första husbil på Dekra Linköping 480:- och köpte till gastest 200:- tyvärr visste dom inte att det finns säkerhetskran i gasolkofferten men givetvis instruerade jag dom och bjöd på testen som utbildning med godkännande märke som det bör. Inget snack om DRL eller trimchipp som är monterat. Bytte till Fiats snygga skinn ratt som sitter i bilar med automat kostnad 2644:- bytte ratten själv lite trixit med att frigöra airbag (trycker in stiften från baksidan av ratten) givetvis urkoppat batteri. Kan rekommendera ra denna ratt med ny växelspaksknopp i samma design. Erbjudandet kom i brevlådan från Fiat Professional men den lokala handlaren visste givetvis inget om erbjudandet men beställde med rätt art nr. Som sagt inga felmeddelande efter byte och allt frid och fröjd.

Du, men dom har en begränsning till 3500kg, eller?
Jag misstänker att vi Östgötar annars måste pröjsa "fullt pris"!

Finns det andra Östgötar som har förslag?
 

lasseh

FD HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Sv: Besikta husbilen Billigt

YBB var helt ok, snabbt och effektivt, kan rekommenderas !
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Skall försöka lägga in bild tycker det är krångligt värre än byta ratt och kamrem. Kommer.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Det är bara att konstatera - jag bor på fel plats - det kostar mer än 50:- att köra till en annan kommun:

Visa bilaga 98046

Lite längre att köra till Ystad kanske, vi gjorde det för några dagar sedan på genomresa, 500:-/4,5 ton, trevlig personal, nya fina lokaler, behövde inte vänta till bokad tid utan kom in betydligt tidigare.
Nog lägsta pris i Sverige för registreringsbesiktning, 1275 - 1700:-.
 

Anna&Ove

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
11987
Medlemskap
2027
Sv: Besikta husbilen Billigt

Hej!
Jag besiktigade vår Rapido idag vikt 4250kg. Pris 480kr. Beställde 21/4.
Snabbt o bra bemötande! Var där 2014 också, nyöppnat då, nytt o fint!
DEKRA Automotive AB. Synnerrödsvägen 3. 41878 Göteborg ( Arendal 1 )
Ove o Anna Romelanda.
 

kjelis

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Dekra vid Örsholmen Karlstad. 4250 kg. 480:-
 

Thomas.M

FD HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Haninge
HBK-Nr
16090
Medlemskap
2021
Sv: Besikta husbilen Billigt

Jag ska betala 890 kr på Opus i Haninge min HB väger 3850kg.
 

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Även jag kan rekommendera YBB i Ystad. Var där och besiktigade i går.
Instämmer i både pris och bemötande av personalen.
Värt att åka en runda på 12 mil t o r och stanna till i Ystad och få besiktigat för 500 kr 3850 kg.

Bo B
Kristianstad
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Dekra verkar vara ett märkligt företag, ringde Gävle och kom till Kundtjänst där en näbbig tjej vägrade att koppla mig till Gävle station. När jag sa att Husbilsklubbsmedlemmar fått betala 480 kr i både Gävle o Karlstad säger hon att nu kostar det 799 kr för en HB på 4250 kg. Verkar ha blivit varse att andra bolag tog ut högre avgifter. Har nu bokat tid hos Bilprovningen i Falun, bara 3 km hemifrån och får betala 800 kr + ev gasoltest 200 kr.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Dekra verkar vara ett märkligt företag, ringde Gävle och kom till Kundtjänst där en näbbig tjej vägrade att koppla mig till Gävle station. När jag sa att Husbilsklubbsmedlemmar fått betala 480 kr i både Gävle o Karlstad säger hon att nu kostar det 799 kr för en HB på 4250 kg. Verkar ha blivit varse att andra bolag tog ut högre avgifter. Har nu bokat tid hos Bilprovningen i Falun, bara 3 km hemifrån och får betala 800 kr + ev gasoltest 200 kr.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Antar att du kollat på Boka Besiktning - Jämför alla besiktningsstationer! - Carly.se för att finna den minst kostsamma i närheten?
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Besikta husbilen Billigt

Jaha då blev man lurad igen betalade över 1000kr med gasol kontroll 4250kg årsmodell 2014 358mil , i Stenungsund ,men jag fick påpekande handbroms ojämn,men gick i genom,mvh ,håkan
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Besikta husbilen Billigt

Hej.

Tack vare denna tråden har jag nu besiktigat husbilen för 480 Kr. OK jag fick köra några mil extra men det blev ändå pengar över. De räcker till tre årsavgifter till HBK!!

Nu är man medlem gratis i tre år.... /Roy
 

lasseh

FD HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15782
Medlemskap
2021
Sv: Besikta husbilen Billigt

YBB kan rekommenderas, snabba , billiga, effektiva.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

De trevliga grabbarna i Ystad har tyvärr höjt priset för tung husbil till 600:- (tidigare 500:).
Hos Carly står det fortfarande 500:-.
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Besikta husbilen Billigt

Konkret ,vad gör dom när gasolanlägningen besiktigas?
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Besikta husbilen Billigt

Konkret ,vad gör dom när gasolanlägningen besiktigas?

Jag besiktigade hos Opus i Linköping härom dagen.
Gaskontrollen bestod av bortkoppling av flaskan, anslutning av pumpblåsa med manometer och backventil.
Först trycksattes systemet och kontroll av ev tryckfall.
Sedan testades tändsäkringarna på spisens plattor och det samma med kylen.
Hade jag haft gasolvärme hade det också kollats.
Sist så fick systemet stå trycksatt medan resten av bilen besiktigades.
Och så fick jag en klisterlapp :)
 
Toppen