• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan-Wendt

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Är det ngn som har erfarenhet av detta företag. De har sin affär i Kremmin.
Funderar på att importera en Hymer därifrån.
Lars
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan-Wendt

Köpte vår bil där i höstas. Smidigt, fint och bra pris.

Dålig leveranskontroll och tröga att svara på mail.

Är du påläst och vet vad du vill ha och framför all vet vad du ska ha med i köpet så fungerar det fint.
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Caravan-Wendt

Jag har varit där och det är bara en herre som pratar engelska.
Sen nu har jag varit intresserad av en bil dom har till salu.Tillslut så jag fick en offert efter mycket väntande ,men jag blev förvånad över en sak på offerten.

Det stod så här Überführung + 990,00 €
och fick svaret = It is he transport from the Dethleffs Factory to us.

Trodde nog att det ingick i bilarnas pris när dom är till salu ????
Eller är jag helt blåst??????????????
 
F

F.d. 50134

Guest
Sv: Caravan-Wendt

Hej
Köpte bil där förra våren. Riktigt bra priser på alla typer av bilar.
Det är Manuel Wendt man skall prata med han fixar ok engelska. Som vanligt i Tyskland fungerar mail dålig men att ringa är går bra.
Blev överaskade vid leveransen då bilen var utan extra kostnad servad, besiktigad, nya däck runt, rem bytt, om plus en massa annat pyssel gjort. Ingen av åtgärderna var överenskommet då bilen var i gott skick och mittemellan service, rem och däck byte.
Även export papper, försäkring och skyltar var fixat när den hämtades.
Kan rekommendera att köpa där.

Johan
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: Caravan-Wendt

Vi köpte Hymer 2007:a vid CW. Allt gick som smort. Dessutom har vi servat bilen där när resan varit ner i Europa. Glaset på en strålkastare fram fick ett stenskott, trodde jag, ringde Örebro som skulle byta via försäkringens självrisk. När jag kontaktade CW fick jag beskedet att komma förbi skulle strålkastaren bytas gratis. De trodde inte på stenskott utan spänningar p.g.a. fabrikationsfel. Bytet tog ca 1 tim, ingen väntetid. Fick själv rekommendationer av en Tysk Hymerägare att besöka CW när vi skulle köpa husbil, det har vi inte ångrat.
Kan varmt rekommendera CW (Caravan-Went)
 
Toppen