• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

julas Fritidsbatteri

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hej
Tänkte byta bodelsbatteri och komplettera med 1
Såg att Jula säljer Kayoba fritidsbatterier undrar om någon vet om det är någon kvalite på dom eller bör jag välja andra?
Tänkte sätta in 2 st 95 amp. Det gäller ju att hitta batterier med rätt mått också.
MVH

P-O
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: julas Fritidsbatteri

AGM batterier fungerar även bra som startbatterier, den ultimata kombinationen av startbatteri och förbrukningsbatteri. Och i regel ju tyngre (mer bly) dessdå bättre.
Jobbets 80Ah AGM tävlingsbatterier (för billjud) a' 4500:-/st väger lika mycket som mina 92Ah Banner Running bull och dom är varken billiga eller lätta.
Vi byggde en bil förra året med 11st sådana batterier, inte mycket lastvikt kvar där ....:D

Peter :)
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: julas Fritidsbatteri

I mina tankar borde ett batteri med högt cca-tal va bättre vid start av en kraftig inverter vid kaffekokning eller microugns användning.
Men jag kan ha fel.
Men det får framtiden utvisa för vi har numera agm batterier både som start och för bodelen.

Krister.
 
Toppen