• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

alde 3010

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Hade tempmätaren inställd på 15grader men när jag kom in så var det 20grader vad kan det bero på fel på termostaten månne?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: alde 3010

Tror det handlar om termostatens placering. Vi har oxå en 3010 som ger go värme men... Inställd temp 25* ger resultat 20* i bilen. Det går att justera men nu har vi vant oss, vi ställer önskad temp, +5. Hälsar Björn.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.819
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: alde 3010

Då sitter kanske tempavkännaren där det är drag eller kallare än övriga bilen.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: alde 3010

Det går att justera "felvisningen" på panelen. Om du har instruktionsmanualen så kan du läsa hur man gör för att värmen att bli den önskade så att inställd temperatur och verklig temperatur överensstämmer.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: alde 3010

Det går att justera "felvisningen" på panelen. Om du har instruktionsmanualen så kan du läsa hur man gör för att värmen att bli den önskade så att inställd temperatur och verklig temperatur överensstämmer.
Det fick vi göra i vår HB. Lätt att hitta instruktionsbok på Aldes hemsida om man inte har själv. Funkat bra sedan dess. Sedan får man ju ta i beaktande att vattenburen värme är ett väldigt segt system när man startar upp. Tar lång tid innan det blir varmt och det blir alltid några grader för varmt innan det vänder och så småningom har stabiliserat sig. Har man tidigare haft luftburet som snabbt kommer upp i temperatur och snabbare stabiliserar sig tar det ett tag att vänja sig.
 
Toppen