• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Ännu ett offer för bedrägliga hantverkare. Offerterna ligger mellan 3.000-6.000 kr men när det är dax att betala är notan på mellan 35.000-550.000 kr. Betalar man inte i förskott lämnas arbetet:

11138645_662391330556117_3014333844677789815_n.jpg

Men det är inte det som stör oss husbilsåkare utan att de campar mer än 24 timmar på "våra" platser. Så min vädjan är att polisanmäl allt in i minsta detalj som dessa hantverkare bryter emot. Hittills har jag anmält följande i Skåne:

Falska skyltar
Stulna fordon
Oförsäkrat fordon
Överlast
Olaglig parkering mer än 24 timmar
Terrängkörning
Olovlig kraftavledning - strömstöld
Nerskräpning - miljöbrott
Nattliga aktiviteter - inbrott
Brandfarlig uppställning av husvagnar
Förstora gasolflaskor i husvagnarna, P19 o P24
Lösa gasolflaskor på fel platser
Barnmisshandel
Hund spjälad med silverteip
Tik som födde valpar mitt i lägret
Falska skatte-/registreringsbevis

11090834_735949366523463_1181406150520566548_o.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29853

Guest
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättre

Ups...ser ut som Finjasjön alltså Tostarpsgården??
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Det har i flera år varit skriverier & polisen har åtskilliga gånger varnat för dessa "hantverkare" så folk borde veta vad som gäller. Att idag ömka sig över att ha drabbats av dessa är att erkänna sin snikenhet & dumhet & dessa får stå sitt kast. Om alla som får besök av dessa "hantverkare" kontaktade polisen så skulle nog besöken upphöra & "deras marknad" dö ut. Om jag får besök så ber jag dom dra åt "varmare nejder" & hjälper inte det får hunden ta över "argumentationen"

Bennie
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Jag hade hört talas om asfaltläggarna tidigare men när de kom hit ifjol och erbjöds taktvätt såg jag för en sekund att det kunde ju bli bra. Taket behöver ju ändå tvättas. Men sen plötsligt vaknade jag och när jag skulle avvisa den engelsktalande irländaren kom hans kompis runt hörnet. Jag fick snabbt upp mobilen och ringde polisen. Sen höll irländarna och jag på att irritera vandra en hel vecka. Det som irriterade mig var att de hotade mig. Andra gången de kom var de tre man i en skåpbil. Tredje gången de kom var det två man i en lätt lastbil.

Vår fastighet tillhör oss och inte irländarna.

Våra vägar tillhör oss och ska inte trafikeras av bedragare i obetalda, oförsäkrade och oskattade fordon.

Vår natur tillhör oss och ska inte upplåtas till terrängkörande irländare som sedan lämnar platsen som om det vore en kommunal soptipp.

Vi som betalar våra elräkningar skall inte betala för de som olovligen kopplar in sina husvagnar på elnätet genom att tvinna ihop kablar.

De som till äventyrs står på en camping ska inte behöva riskera olyckor med jätte-gasolflaskor.

Sen kan vi skita i hur de levers sitt liv men barnen och hundarna kan inte försvara sig själva.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Tyvärr så kommer den här verksamheten att få ett rejält uppsving när Rot-avdragen försvinner.
För övrigt så är det långt ifrån alltid Irländare som står för den här typen av verksamhet, fast det är väl kanske mer politiskt korrekt att uttrycka det så. Här är det i huvudsak andra folkgrupper som står för denna verksamhet.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Svært mange av de "irske" gruppene har dårlig betalte arbeidere fra øst.

I UK omtales disse gruppene med navn på en folkegruppe. Vi hadde noe av denne stigmatiseringen i Norge og Sverige tidligere, til stor plage for de som faktisk hørte til fokegruppen og som ikke var hel eller halvkriminelle. Mange av de kriminelle er faktisk utstøtte fra folkegruppen av forskjellige årsaker.
 
F

F.d. 55311

Guest
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Här i kiruna så börjar diesel lukten sprida sig på parkeringen strax norr om stan .Det är dom där polackerna som står dagar i sträck,så håller dom på med stora dunkar o fyller diesel i dom där skräphögarna till tradare.
:(:(:(
Ja ni ser platsen till vänster
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Den som är laglig köper inga "svarta" tjänster!
Vem är mest förkastlig. '
Den som erbjuder "svarta" tjänster för fuskbyggar verksamhet utan att göra rätt för sig mot staten eller den som genom att beställa dessa tjänster gör verksamheten möjlig????????
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Iår verkar det värre en vanligt. En veritabel flodvåg av irländska sk. Travellers verkar ha tagit sin sommartillflykt till sverige. Såg ett tvprogram på Irländsk tv om hur de tagit över ett samhälle och i princip drivit ut alla andra. De tjänar tydligen massor äv pengar på sitt röveri då de tydligen betalar kontanta överpriser för husen. De har stora hus, fina bilar och super och slåss som svin. Sommartid är husen tillbommade för då är de ute på röveri resor bla. här. De är tydligen europas skräck och lever rövare över hela kontinenten. Skatt mm betalar de ingenstans. Det ända positiva man kan säga är att livsstilen tydligen ger en mycket låg medellivslängd då de ofta dör tidigt av trafik och alkohol skador. Fy fn att detta skall få fortgå
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Den som är laglig köper inga "svarta" tjänster!
Vem är mest förkastlig. '
Den som erbjuder "svarta" tjänster för fuskbyggar verksamhet utan att göra rätt för sig mot staten eller den som genom att beställa dessa tjänster gör verksamheten möjlig????????

Vi får lobba för att införs en asfaltköplag liknande sexköplagen.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Såg ett arbetslag med husvagnar på ställplatsen i Trelleborg idag.
 
F

F.d. 25941

Guest
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

"Det ända positiva man kan säga är att livsstilen tydligen ger en mycket låg medellivslängd då de ofta dör tidigt av trafik och alkohol skador."

HUR kan det vara positivt att människor DÖR av trafik och alkohol skador? :(
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Då slipper du ha dom bankande på din dörr.:D

Bennie
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

Undrar vad det skulle kosta att få husbilstaket tvättat.

Tommy R
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Asfaltarbetarna har omskolat sig till taktvättare

"Det ända positiva man kan säga är att livsstilen tydligen ger en mycket låg medellivslängd då de ofta dör tidigt av trafik och alkohol skador."

HUR kan det vara positivt att människor DÖR av trafik och alkohol skador? :(

I detta fall är det ju livsstilen och uppförandet som får denna följd. ett val dom själva gör och när som helst kan ändra. Ingen tvingar dem att leva rövare. Att vi sedan slipper bli drabbade av deras vilda levene ser jag som positivt.
 
Toppen