• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Har köpt en ny europakarta hos Navigon och har fått meddelanden att den är levererat ,men men hur gör jag sen .det finns ingen som helst inst.anvisningar.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Kartor

Jag har också gjort en beställning av Europakartan EU44 och har inte heller fått den. Man ska, om jag minns rätt, ladda ned programmet NavigonFresh till en dator, ansluta navigatorn och sedan ladda ned kartan som ska överföras till direkt till navigatorn.

Jag har via hemsidan och efter inloggning på "myNavigon" fått beskedet att kartan är levererad, men i nedladdningsprogrammet NavigonFresh får jag beskedet att mitt abbonemang på kartan har gått ut 2013.

Därför har jag skrivit en fråga om vad som är fel till supporten för Navigon, men har inte fått något svar ännu.

Johan K.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Kartor

Jag har också gjort en beställning av Europakartan EU44 och har inte heller fått den. Man ska, om jag minns rätt, ladda ned programmet NavigonFresh till en dator, ansluta navigatorn och sedan ladda ned kartan som ska överföras till direkt till navigatorn.

Jag har via hemsidan och efter inloggning på "myNavigon" fått beskedet att kartan är levererad, men i nedladdningsprogrammet NavigonFresh får jag beskedet att mitt abbonemang på kartan har gått ut 2013.

Därför har jag skrivit en fråga om vad som är fel till supporten för Navigon, men har inte fått något svar ännu.

Johan K.

Du kan också ringa till Navigon, 08-503 365 06 eller 031-794 00 60
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Kartor

Nu har jag fått svar från Navigon (via tfn)

Man ska, precis som jag skrev, ladda ned programmet NavigonFresh, öppna det, ansluta Navigatorn och när den finns ansluten och syns längst ned på vänster sida ska man klicka på "ange kod" i fältet ovanför.

Nu öppnas en "popup-ruta" till höger och här ska man ange den aktiveringskod man ska ha fått på mail. När den är godkänd ska man gå till "Download kartor och tjänster" och här får man en meny över vad man har beställt och kan ladda ned. Sedan är det bara att klicka sig vidare och nedladdningen startar. Det tar en stund.

Johan K.
 

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Kartor

Nu har jag fått svar från Navigon (via tfn)

Man ska, precis som jag skrev, ladda ned programmet NavigonFresh, öppna det, ansluta Navigatorn och när den finns ansluten och syns längst ned på vänster sida ska man klicka på "ange kod" i fältet ovanför.

Nu öppnas en "popup-ruta" till höger och här ska man ange den aktiveringskod man ska ha fått på mail. När den är godkänd ska man gå till "Download kartor och tjänster" och här får man en meny över vad man har beställt och kan ladda ned. Sedan är det bara att klicka sig vidare och nedladdningen startar. Det tar en stund.

Johan K.
Ja så var det ..Tog 4 tjmmar att ladda
 
Toppen