• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny typ av nivåklossar

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Ny typ av nivåklossar

Smart! Men det verkar som bilen blir svajig när nivåklossarna uppumpade.
Kolla filmen på hemsidan...

JOE
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Ny typ av nivåklossar

Smart! Men det verkar som bilen blir svajig när nivåklossarna uppumpade.
Kolla filmen på hemsidan...

JOE

Precis, ser ut att bli rena båtkänslan, jag tror inte att man står ut att bo i en hb som står på dessa luftkuddar, däremot skonar de däcken vid långtidsförvaring :)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ny typ av nivåklossar

Om jag skulle långtidsförvara, då hade jag lyft upp (pallat upp) hela bilen så den knappt nuddar marken. Det här med att den "gungar" kan bli ett problem, fast det värsta är priset per enhet (jag läser styck), tänk om man skulle få punka på blåsan? Det är väl ingen cykelslang-reperation som gäller!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ny typ av nivåklossar

Hej Håkan, som det ser ut just nu, man köper det från USA (med frakt, moms, tull & väntetid). Det hade varit betydligt trevligare om någon riktig "affärsman" här i klubben kunde ta på sig det "tunga" ansvaret att ta på sig generalimort-ansvaret för klubben och resten av riket. Hade jag varit yngre och haft frugans stöd, då hade jag nappat på det utan betänkligheter. En BRA produkt säljer sig själv!

Ska själv köpa 2 st. i sinom tid, för det som finns idag är inte mycket att "hänga i Julgranen"... Hörde en fruktansvärd smäll på förra SM träffen då en av deltagarna skulle köra upp på en "plastgrej" på bar jord som underlag. Det small till så det heter duga!
 
Toppen