• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Installera bank id

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Tänkte att jag skulle vara lite modern. Deklarera på nätet. (Har inga avdrag) gick in på Mozilla och Nordeabanken. Fick en fråga, vill du installera Bank-id. Ja svarade jag. Såg på mitt bokmärkesfält att det öppnades massor av nya flikar. Insåg till slut att jag måste gå in på aktivitetshanteraren och stoppa det. Dök upp en fråga vill du stänga 271 flikar (jag vill bara ha ett bank-id)
Tänkte att det är bättre att använda Internet Explorer. Nu ser man hur det formligen exploderar av nya flikar. Så när jag lyckades stoppa detta, så får jag frågan.? Vill du stänga ner 386 flikar. Man får ju panik. Är man född i farstun eller vad gör man för fel.
Men jag har läst om Knarreviks älskling Apple och hur bra den är att navigera till. Så förra sommaren så köpte jag en ipad. Är hur nöjd som helst hur den tar en till en plats man vill. Söka på ställplatsen är hur lätt som helst och att hitta dit.
MEN hur är den att fixa Bank-id. Det tog Max 40 sekunder.
Har inte gillat Apple, varför vet jag inte. Men nu måste jag erkänna att Apple passar mig bra
Tack Knarrevik för att du gjort mitt liv enklare
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Installera bank id

Gick över till Mac 2004 och har inte ångrat det. Tidigare var det alltid strul med drivrutiner och annat för att inte tala om antivirusprogrammen och alla skitprogram som tillverkare installerade och så vidare.

Några exempel på fördelar med Mac:
Har en kompis som bytt upp till nyare dator, plockar ur hårddisken ur den gamla och sätter i den nya och fortsätter jobba.
Jag och dottern ska byta dator med varandra, vi flyttar över hårddiskarna och så är allt klart.
Stabil, brukar starta om datorn någon gång i månaden när den ska uppdateras.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Installera bank id

Ifall du har en smartphone, så skulle jag rekommendera mobilt bank-id, en smidig app som är bra att ha i fickan. Med den kan du identifiera dej på vilken dator m.m. som helst.
När du tankat ner appen måste du logga in på din bank för att aktivera mobilt bank-id.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Installera bank id

Det är nog många som gjort sig en liten förmögenhet på sistone tack vare mobilt Bank-ID. Bara ett klick med fingret så är fonden/aktien köpt/såld/bytt!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Installera bank id

Tack för varningen!
Det är nog så att allt har sitt tak.
Det gäller att ha uppsikt över börsen dagligen.

image.jpg
Stocks HD på iPad
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Installera bank id

Mozilla är nog boven här, inte alls alla banker (om någon) accepterar Mozilla.
Jag kör Mac och både Safari och Google Chrome laddar ner Bank-ID lätt och snabbt.

hälsning
jyrki
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Installera bank id

Förnyade 4 bank-ID i går (1 på vardera av de stationära, och 2 på vår gemensamma laptop).

Gick på några sekunder, helt utan problem!

Och alla 3 kör Firefox...
 
H

hianders

Guest
Sv: Installera bank id

Skulle man råka lyckas med att lära sig något nytt nångång så blir det ändå efter ett tag så att man har glömt hur man skulle göra för att få det att fungera! :oops:

Jappe

Håller helt med Jappe!

Jag har haft en oteknik denna dag. Vissa program har bara inte fungerat, andra ändrat inställning o s v. Blir man lite trött?!!

Problemet är ju att när man inte har de tekniska datakunskaperna och trycker på knappar man inte riktigt vet hur de fungerar, då vet man ju inte hur man felsöker t ex.

Nåväl, bara att kämpa på och lära av misstagen!

Inger
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Installera bank id

Skulle man råka lyckas med att lära sig något nytt nångång så blir det ändå efter ett tag så att man har glömt hur man skulle göra för att få det att fungera! :oops:

Jappe

Ha, ha, Jappe... Du är levande bevis på att man kan lära sig massor av nya saker även om man varken vill eller känner sig frestad för "ny-lärande" (dvs. när man blir lite till åren). Du har klarat av både plattor & paddor från alla Europas hörn och har t.o.m. lärt mig hur man läger ut Youtube snuttar på HBK-sidor...
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Installera bank id

Jag fick det att fungera på min surfplatta (Apple) men inte på min bärbara (PC)
Men om jag öppnar Skatteverket och vill gå in på deklarera där fyller jag i mitt personnummer (allt detta på PC)
Sedan öppnar jag mitt mobila bank id på ipaden, fyller i mitt lösenord.
Då öppnas sidan deklarationer på PC och jag kan deklarera.
Hur kan det fungera. Slår en kod på ipad och sidan öppnas på PC.
Man upphör aldrig att förvånas
Ha det
 
F

F.d. 30354

Guest
Sv: Installera bank id

Förstår ej problemet.....På Nordeas hemsida fixar du BankID....Dom har även personlig hjälp att tillgå...Inga problem...Du löser det :yes:..
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Installera bank id

Jag fick det att fungera på min surfplatta (Apple) men inte på min bärbara (PC)
Men om jag öppnar Skatteverket och vill gå in på deklarera där fyller jag i mitt personnummer (allt detta på PC)
Sedan öppnar jag mitt mobila bank id på ipaden, fyller i mitt lösenord.
Då öppnas sidan deklarationer på PC och jag kan deklarera.
Hur kan det fungera. Slår en kod på ipad och sidan öppnas på PC.
Man upphör aldrig att förvånas
Ha det

Du har ett mobilt bank-id på surfplattan, enkelt va :)
 
Toppen