• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GOLVMATTOR.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Hej, vet nån vart man kan köpa färdigskurna golvmattor , bra kvalité å bra pris.ska passa till en Burstner solano 2012 me Fiat chassie. Tacksam för tips . MVH Fransen (som bara räknar dagar tills den kommer ut ur vinterdvalan)
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: GOLVMATTOR.

Vi lät Sv tält i Dorotea sy våra till en Adria Coral
Dom gjorde ett kanon jobb , en veckas väntan,, sen kom dom på posten
Rekommenderas
Pålle
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: GOLVMATTOR.

Han du ny bil avr rätt återförsäljare så inngår golv mattor i köpet jag har precis valt ut till bilen tillskurna och på plats,
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: GOLVMATTOR.

Vilken typ av husbil har du? Vem är återförsäljaren som är så generös? Köpte ny husbil i somras men inte blev vi erbjudna några mattor utan har köpt själv för att skydda golvet. Valde mindre mattor som är lätta att ta ut och skaka vid behov.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: GOLVMATTOR.

Vilken typ av husbil har du? Vem är återförsäljaren som är så generös? Köpte ny husbil i somras men inte blev vi erbjudna några mattor utan har köpt själv för att skydda golvet. Valde mindre mattor som är lätta att ta ut och skaka vid behov.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Hej curola jag handlar av en Sveries bästa återförsljare, Vinslövs Fritidscenter det ligger i skåne mellan Hässleholm-Kriistianstad vid riksväg 21, jag har köpt ett antal Husvagnar där under årens lopp och och två bilar jag har alltid fått mattor dom har mycket att välja på, jag har det stora hatobjektet, som dom säljer det är kanske det som är felet i hbks ögon.


har du vägarna ner i lan det längst i Söder, så kör inom där, jag kan rekomendera den firman på det värmaste,

obs dom säljer även Adria
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: GOLVMATTOR.

Är det bara jag som uppskattar mattor i husbilen som går att tvätta i tvättmaskinen?

Kan tipsa om Devlonmattan med microfiber. Enkel att klippa till själv, fransar inte, glider inte. Gummi på baksidan med små distansnabbar så det blir en luftspalt. Varma sköna golv gå på, även när det är kallt o utan golvvärme. För att inte tala om så gött det doftar när jag lägger in dem igen nytvättade :D
Till mitt husbilsgolv har jag 3 bitar så varje del lagom går in i tvättmaskinen. Man ser knappt skarven när de ligger kant i kant.
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: GOLVMATTOR.

Hej! Har du någon bild på dina mattor? var kan man köpa? pris?
Vill gärna skydda golvet, varje typ av husbil verkar ha egna mått på på golvet
och att köpa specialtillverkade verkar bli ganska dyrt.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: GOLVMATTOR.

Är det bara jag som uppskattar mattor i husbilen som går att tvätta i tvättmaskinen?

Kan tipsa om Devlonmattan med microfiber. Enkel att klippa till själv, fransar inte, glider inte. Gummi på baksidan med små distansnabbar så det blir en luftspalt. Varma sköna golv gå på, även när det är kallt o utan golvvärme. För att inte tala om så gött det doftar när jag lägger in dem igen nytvättade :D
Till mitt husbilsgolv har jag 3 bitar så varje del lagom går in i tvättmaskinen. Man ser knappt skarven när de ligger kant i kant.

Det vore intressant med mer info Majzzan, köpta var, kostnad osv. Gärna även bilder. Vi har ju som dej fyrbenta med oss som har en viss förmåga att få med sej det ena och det andra in på golvet. Därför kör vi nu utan mattor utom vi dörren.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: GOLVMATTOR.

Apropå Devlonmattan. Hade hästgård tidigare, hundar o kattor så mattan var oumbärlig. Har ett flertal i bostaden nu också. Har haft mina äldsta i över 10 år och tvättat dem några ggr om året. De äldsta har jag klippt till för husbilen, så stöter ni på mig nånstans får ni gärna titta på dem. Lite småsprickor undertill längs gummikanten men annars i utmärkt skick. Finns beige, blå o mörkgrå.
Köpte mina senaste till extrapris (i tältet) på Elmia för några år sedan. Mattan kostar en del, men jag tycker de är billiga i längden och framförallt praktiska.
Har sett den på bl.a. Clas Ohlson och finns också på flera ställen på nätet (gör en sökning på Devlonmatta) bl.a. här där man kan läsa lite om den:
Devlon devlonmatta 75x150 cm beige - övrigt - Ginza.se
Hittade hemsidan för mattan där man kan läsa mer, men där säljer de den dyrare. Devlon.se Startpage

Så här ser baksidan ut
image.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: GOLVMATTOR.

Gjorde egna lade ut tidningspapper som mallar och överförde det på en heltäckningsmatta av god kvalitet och lät dom langetera kanterna kostnad 1800:- perfekt passform pga av eget noga jobb. Tog endast 2 timmar jobb i bilen och övrig tid hos matthandlaren och en vecka att få dom langeterade. Tänk på att dom blir spegelvända vid utklippningen.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: GOLVMATTOR.

Jag har just lagt in mattor i min Adria. Hittade en ny modell hos IKEA som heter Köge har syntetbaksida och kan klippas utan att fransa sig.
Till min bil behövdes två mattor i storlek 102x152 och en 69x90.
Totalkostnad 850 kr och några timmars pyssel. Det blev OK tycker jag.
På ena bilden ser mattan blå ut men den är grå med svarta streck
 

Bilagor

  • 2015-03-28 15.08.54.jpg
    2015-03-28 15.08.54.jpg
    1,8 MB · Visningar: 22
  • 2015-03-28 15.15.57.jpg
    2015-03-28 15.15.57.jpg
    2,3 MB · Visningar: 30
  • 2015-03-28 15.16.37.jpg
    2015-03-28 15.16.37.jpg
    2,4 MB · Visningar: 23

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: GOLVMATTOR.

Använd inte heltäckningsmatta med synliga glasfibertrådar på baksidan. Det sliter på golven!!
 
Toppen