• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öresundsbron

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Hej, hur var det nu med transpondern på Öresundsbron? Fick en räkning idag på 350 kr (avdragit direkt på kontot), jag borde väl gjort något förstås för att få ett år till gratis?
Typ avslutat den gamla och väntat med att ansluta ett nytt?
Elisabeth
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Öresundsbron

Måste också vänta minst 6 månader innan du beställer en ny
 

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Öresundsbron

kan man verkligen få ett år till som du skriver.Räcker det inte med ett år att prova på.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Öresundsbron

Har inte provat. Men så tyder jag kontraktet som man fick hem, att om man säger upp "gratisabbonemnaget" så måste du vänta 6 månader innan du kunde beställa ett nytt annars tar de betalt. Någon annan kanske sitter med bättre information.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Öresundsbron

Har inte provat. Men så tyder jag kontraktet som man fick hem, att om man säger upp "gratisabbonemnaget" så måste du vänta 6 månader innan du kunde beställa ett nytt annars tar de betalt. Någon annan kanske sitter med bättre information.

Gör samma tolkning, dvs karantän gäller
 

Babushka

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
17947
Medlemskap
2024
Sv: Öresundsbron

Blev några frågetecken när jag läste inlägget om gratis prova på brobizz under rabatter. Där står att man skall åka i gröna filen o allt går automatiskt.. Men vi som har mer än 6 meter bil då? Gäller inte brobizzen då? Får inte länken om regler o avtal o funka på deras sida. Hoppas ni förstår vad jag menar :)
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Öresundsbron

Husbilar och husvagnar
med bizz
... kör i de gröna banorna till vänster. Kör genom betalstationen i högst 30 km/t så öppnas bommen automatiskt.
 

Bilagor

  • tollstation540.jpg
    tollstation540.jpg
    20,1 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
F

F.d. 21265

Guest
Sv: Öresundsbron

Var kan man ansöka om en gratis bizz 1 år

Måste missat det
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Öresundsbron

Var kan man ansöka om en gratis bizz 1 år

Måste missat det
Kan vara möjligt att du måste vara medlem i Husbilsklubben.se för att kunna utnyttja detta erbjudande från HBK. Men den dagen du blir medlem öppnar sig väldigt många möjligheter så själva har vi aldrig ångrat att vi gick med.
 

Kung-rane

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
5058
Medlemskap
2024
Sv: Öresundsbron

du skall köra i manuella filen visa regbevis så blir du ej förväxlad med större bilar och betalar rätt summa har läst detta på deras hemsida
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Öresundsbron

Körde senaste gången i grön fil med brobizzen (bilen 7,5 m). Funkade inte, blev ombedd att alltid köra i manuell bana och visa bizzen i luckan.
 
Toppen