• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lantmäteriets kartor

F

F.d. 14324

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Akevilse

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Mullsjö
HBK-Nr
15135
Medlemskap
2024
Sv: Lantmäteriets kartor

Gröna, blå, röda kartan har funnits länge på Piratebay. Vad man nu tycker om den sidan är upp till var o en. Kartex gratis på Lantmäteriet.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Lantmäteriets kartor

Någon som laddat ner och använt Terrängkartan vektor på en Android? Jag skapade ett användarkonto och försökte med Skåne, och det såg ut som om den började ladda ner filen

ftp://download-opendata.lantmaterie..._99_TM/mapinfo/tk_12_Sweref_99_TM_mapinfo.zip

en nedåtpil blinkade i statusraden, men sedan dog nedladdningen utan kommentar, och jag kan inte se zip-filen någonstans.

Går Terrängkartan att använda i Androider? (eller i Garmin om Androider inte funkar?).
Om det går - behövs någon speciell programvara för att kunna se positionen via telefonens GPS?
Jag förstod inte så mycket av fikonspråket på lantmäteriets site.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Lantmäteriets kartor

Fick ett snabbt svar från Geodata support. Dom tror inte att det funkar på Androider - synd.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Lantmäteriets kartor

Fick ett snabbt svar från Geodata support. Dom tror inte att det funkar på Androider - synd.

Någon som använt Terrängkartan vektor på Garmin (bilnavigator)?
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Lantmäteriets kartor

Har installerat Lokalsinne - baserad på Terrängkartan - verkar bra. Bortsett från att man inte har kartan offline är den det jag sökte.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Lantmäteriets kartor

Har installerat Lokalsinne - baserad på Terrängkartan - verkar bra. Bortsett från att man inte har kartan offline är den det jag sökte.

Hmm, går du in på extra menyn. (Tre punkter) högt till höger.
Välj "sparade kartor"

Klicka på den kartkvadrant du vill ha, och välj hämta längst upp till höger.

Allt på android.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Lantmäteriets kartor

Tack för tipset. Håller på att ladda ner kartor från närområdet just nu.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Sv: Lantmäteriets kartor

Locus Map har numera stöd för Lantmäteriets topokarta, dock tyvärr ej som offline-karta.

I "Online"-filken, bläddra ner tills du hittar "Lantmateriet" och där under välj "Topo".

Jag har använt den några veckor och tycker den funkar utmärkt.
 
Toppen